English

پیش بینی اسدالله عباسی در خصوص معرفی وزیر آموزش و پرورش:

جواد حسینی گزینه پیشنهادی رییس جمهور است!؟

نماینده املش گفت: آنگونه که از شواهد و قراین برمی‌آید جواد حسینی که اکنون سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را برعهده دارد، به عنوان گزینه پیشنهادی رییس جمهور معرفی خواهد شد.

جواد حسینی گزینه پیشنهادی رییس جمهور است!؟

به گزارش خبرگزاری موج، اسدالله عباسی ، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس گفت: آنگونه که از شواهد و قراین برمی‌آید سید جواد حسینی که اکنون سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را برعهده دارد، به عنوان گزینه پیشنهادی رییس جمهور معرفی خواهد شد.

وی در تشریح این احتمال افزود: با توجه به اداره وزارت آموزش و پرورش توسط سرپرست باید گفت که اگرچه مدارس در فصل تابستان تعطیل است ولی زمان حساسی برای آمادگی به منظور شروع سال تحصیلی جدید، آغاز ثبت‌نام‌ مدارس، توزیع معلمان در مناطق مختلف کشور به شمار می‌رود و رد این شرایط سرپرست وزارتخانه اختیارات تام ندارد و مجبور است بخشی از کارها را معوق بگذارد. بنابراین به رییس جمهور پیشنهاد می‌شود تا قبل از پایان مرداد ماه و تعطیلی دوم مجلس در شهریور ماه، گزینه پیشنهادی خود برای وزارت آموزش و پرورش را به مجلس معرفی کند تا پس از تعیین وزیر مربوطه در مجلس او بتواند در شهریور ماه به مسائل مربوط به آموزش و پرورش بپردازد.

 درباره برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه دولت معرفی گزینه وزارت را تا پایان وقت قانونی به تاخیر خواهد انداخت تا مجلس را ناچار به تایید کند، توضیح داد: مجلس حتما بر اساس عقلانیت و به دور از هر گونه نگاه احساسی در این موضوع رفتار خواهد کرد و از رییس جمهور نیز انتظار داریم تمام جوانب را در نظر گیرد.

لازم به ذکر است که به موجب تبصره 2 ماده 206 آئین نامه داخلی مجلس، چنانچه وزارتخانه‌ای به هر دلیل وزیر نداشته باشد رئیس جمهور موظف است حداکثر قبل از سه ماه فرد یا افراد دیگری را برای اخذ رأی به مجلس معرفی کند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه