English

محسنی‎ بند‎پی:

شهرداری باید برای روان سازی ترافیک اقدام کند

استاندار تهران اظهار کرد:‌ شهرداری تهران باید در جهت روان سازی ترافیک و سهولت تردد شهروندان نیز اقدام کند.

شهرداری باید برای روان سازی ترافیک اقدام کند

به گزارش خبرگزاری موج، انوشیروان محسنی‎بند‎پی، استاندار تهران در پایان جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز گزارش مناسبی از موضوع ریزگردها ارائه و نهایتاً جمع بندی شد که در حوزه‌ سرزمینی هر استانی منشأ ریزگردها شناسایی شود و کارگروه ملی نیز با جمع آوری این اطلاعات به‌صورت علمی و تخصصی مقابله با ریزگردها را در دستور کار قرار دهد. مقابله و کاهش آلاینده جز با شناخت دقیق نوع و منشأ آنها امکان پذیر نیست. در این راستا منابع مالی نیز از طریق سازمان برنامه و بودجه با توجه به اهمیت موضوع و تأثیر ریزگردها و مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی تأمین شود.

وی افزود: موضوع دیگری که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت افزایش میزان آلاینده ثانویه ازن در هوای تهران بود که عواملی به عنوان پیشتازها در فضا موجب ایجاد این آلاینده می‌شود که مقرر شد کارگروهی برای همه آلاینده‌های ثانویه شکل بگیرد تا میزان ازن و سایر آلاینده‌ها در هوای تهران کنترل شود.

استاندار تهران ادامه داد: طرح محدوده کنترل آلودگی هوا بر اساس بررسی‌هایی که در کلانشهرهای محل اجرای این طرح انجام شده از طرح زوج و فرد بهتر است اما باید راهبرد و مدیریت آن به‌طور جدی مد نظر قرار بگیرد و نقاط قوت و ضعف آن بررسی و در جهت رفع ایرادات و تقویت نقاط قوت گام برداشته شود. بی تردید امروز زود است که پیش‌بینی کنیم این طرح به اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا می‌کند یا خیر ؟ اما بر اساس بررسی‌های انجام شده، کلانشهرهایی که این طرح در آن‌ها اجرا شده نتیجه‌ بهتری نسبت به طرح زوج و فرد دریافت کردند.

محسنی بندپی در ادامه اظهار کرد:‌ شهرداری تهران باید در جهت روان سازی ترافیک و سهولت تردد شهروندان نیز اقدام کند.

استاندار تهران بررسی بوی نامطلوب مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) را یکی دیگر از دستورکارهای دومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران ذکر کرد و گفت: این موضوع ملی و فراملی است. با توجه به این که مطالبه رئیس جمهوری برای حل این معضل، بحثی ملی است و به دلیل تردد میهمانان خارجی در این مسیر بحثی فراملی محسوب می‌شود. قطعاً زیبنده کشور ما نیست که با این همه پیشرفت‌های علمی و با توجه به این که علم برای هر مشکلی راهکاری ارائه کرده است، در حل این موضوع گیر کنیم.

وی با تاکید بر این که برای این بوی نامطلوب منشأ ۲۸ گانه احصاء شده است، گفت: یکی از عوامل این بوی نامطلوب واحدهای دام گستر هستند که باید مدیریت پساب و فضولات دامی آن‌ها مورد توجه قرار بگیرد و نسبت به حل این مشکلات راهکارهای مناسب ارائه شود. لذا این آمادگی توسط استانداری تهران وجود دارد که در قالب گفت و گو با اساتید دانشگاه و متخصصان راهکارهای مناسب برای حل این معضل ارائه شود.

محسنی بندپی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع مصرف بهینه انرژی با توجه به افزایش دما و بهره گیری از وسایل سرمایشی اشاره و اظهارکرد: بحث مصرف بهینه انرژی در تابستان در قالب بخشنامه‌ای به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شده است و آنها مکلف هستند دمای وسایل سرمایشی را روی ۲۵ درجه سانتیگراد تنظیم و از ظهر به بعد از مولدها استفاده کنند.

وی در پایان گفت: با توجه به قرار گیری در سال رونق تولید موضوع تغییر ساعات اداری و یا کاهش آن‌ها امکان‌پذیر نیست و چنین کاری مشکلات بسیاری را برای شهروندان به همراه دارد. لذا با هماهنگی با وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی مواردی در قالب بخشنامه ابلاغ می‌شود و مورد تاکید قرار گیرد. قطعاً همه این موارد رصد خواهند شد و دستگاهی که این موارد را رعایت نکند با قطعی برق مواجه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه