English

محسنی بندپی:

توانمندسازی آحاد جامعه یکی از وظایف اصلی ما است

استاندار تهران گفت: توانمندسازی آحاد جامعه یکی از وظایف اصلی ما بوده و باید نسبت به مصرف کم فست‌فودها و اصلاح سبد غذایی اهتمام داشته باشیم.

توانمندسازی آحاد جامعه یکی از وظایف اصلی ما است

به گزارش خبرگزاری موج، انوشیروان محسنی‎بند‎پی،  استاندار تهران در همایش روز جهانی امنیت غذایی اظهار کرد: طبق اعتقاد دانشمندان و جامعه‌شناسان، عوامل ارثی و تغذیه در سلامت انسان مهم هستند. مضاف بر اینکه اگر عوامل ارثی وجود داشته و در کنار آن از عوامل محیطی مراقبت کنیم، این عامل تخفیف می‌یابد.

مقام عالی دولت در استان تهران، تصریح کرد: باید غذا را به میزان کافی در دسترس همه آحاد جامعه قرار دهیم. برخی از دهک‌های جامعه ما به میزان کافی از کالری لازم در طول روز برخوردار نیستند و همین مسئله، آسیب‌هایی را در حوزه فقر غذایی به همراه داشته است.

وی ادامه داد: کمبود ریزمغزها و ویتامین‌های مختلف در سبد غذایی باعث بیماری‌هایی نظیر کانسر شده است.

وی افزود: قانون برنامه پنجم در مجلس به لزوم نظارت بر سموم در حوزه کشاورزی تاکید کرده تا در صورت فقر دانش از سوی کشاورزان، این مسئله باعث آسیب برای مواد غذایی نشوند.

استاندار تهران، خاطرنشان کرد: سازمان جهانی بهداشت و فائو چند توصیه داشته و باید آن را در تصمیم‌سازی‌های خود در دستور کار قرار دهیم. نخست اینکه باید امنیت غذایی را مورد توجه قرار دهیم‌.

وی ادامه داد: در استان تهران ۳۵۰۰ هکتار گلخانه داریم که در این فضا حدود ۵۰۰ تن برداشت صورت می‌گیرد. در استان بالغ بر ۶۰ هراز هکتار از اراضی تحت آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

استاندار تهران تصریح کرد: علم، دانش و تکنولوژی میزان بهره‌وری را در کشاورزی افزایش داده و باید در راستای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در این حوزه اقدام کنیم. در عین حال باید نسبت به ارتقا دانش مصرف نیز اقدام کنیم. الگوی مصرف از حوزه‌های مهم در این راستا است. توانمندسازی آحاد جامعه یکی از وظایف اصلی ما بوده و باید نسبت به مصرف کم فست‌فودها و اصلاح سبد غذایی اهتمام داشته باشیم.

محسنی‌بندپی تاکید کرد: همکاری بین‌بخشی در این حوزه از امور مهمی است که باید همه دستگاه‌ها اعم از استاندارد، جهاد کشاورزی، مجلس، بخش خصوصی و سایر عرصه‌ها به صورت هم‌افزا نسبت به این مهم اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه