English

محسنی بندپی:

هیچ کم‌کاری در خصوص طرح ساماندهی کودکان کار پذیرفتنی نیست

استاندار تهران گفت: طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان طرحی کارشناسی شده است و هیچ کم‌کاری در این خصوص از سوی هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست

هیچ کم‌کاری در خصوص طرح ساماندهی کودکان کار پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرگزاری موج، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران صبح امروز (12 تیر) در نخستین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان تهران گفت: همه دستگاه‌ها درباره مسائل اجتماعی و فرهنگی استان تهران تکلیف دارند و باید به وظایف خود عمل کنند.

وی گفت: طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان طرحی کارشناسی شده است و هیچ کم‌کاری در این خصوص از سوی هیچ  دستگاهی پذیرفتنی نیست؛ شناسایی کودکانی که فرار تحصیلی دارند باید در اولویت کار قرار گیرد و آن‌ها را به چرخه تحصیلی بازگردانیم.

استاندار تهران با تأکید بر اینکه انتظار رئیس‌جمهور از استاندار تهران، توجه با مشکلات اجتماعی و فرهنگی استان و شهر تهران است، بیان کرد: در ساماندهی معتادین متجاهر که اقدامات خوبی در محلات شوش مولوی و هرندی صورت گرفته اما هنوز جا برای کار بسیار است.

محسنی بندپی افزود: متأسفانه سرریز آسیب‌های اجتماعی کشور را در استان تهران شاهدیم و باید کاری کنیم که تهران الگوی کشوری شود.

وی تصریح کرد: 70 درصد از کودکان کار و خیابان از اتباع خارجی هستند و باید در این خصوص بیشتر تلاش کنیم، شهرداری تهران یکی از دستگاه‌هایی است که باید پای‌کار بیاید و تکلیف قانونی تأمین امکانات موردنیاز ساماندهی کودکان را بر عهده دارد.

استاندار تهران یادآور شد: در سال گذشته بهزیستی 600هزار و کمیته امداد 800هزار نفر به مستمری‌بگیران اضافه کرده‌اند و همین کار را می‌توانند در خصوص خانواده‌های کودکان کار نیز انجام دهند.

محسنی بندپی در پایان خاطرنشان کرد: برخورد ما با دستگاه‌هایی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی کم‌کاری دارند در صورت استانی بودن قاطع و بدون اغماض خواهد بود؛ حتی اگر جمعیت کمی هم درگیر آسیب‌های اجتماعی در استان تهران باشند خود را مکلف به برنامه‌ریزی برای این عده می‌دانیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه