English

کیفیت هوای تهران در ۱۹ خرداد ۹۸ سالم است

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 67 در شرایط سالم قرار دارد.

کیفیت هوای تهران در 19 خرداد 98 سالم است

لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، از آخرین وضعیت کیفی هوای تهران یکشنبه 19 خرداد 98 خبر داد و اظهار کرد: کیفیت هوای تهران طی 24 ساعت گذشته با شاخص میانگین 83 در شرایط سالم قرار داشت و همچنین وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 67 در شرایط سالم قرار دارد.

 وی گفت: بر طبق نتایج حاصل از پیش بینی وضعیت هواشناسی و کیفیت هوا در ایستگاه مهرآباد، در برخی ساعات روز جاری (یکشنبه، 19 خرداد) افزایش موقتی در غلظت آلاینده ها (از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن) مشاهده خواهد شد.

نظری افزود: به تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز، برای برخی ساعات بعدازظهر افزایش میزان ابرناکی و وزش باد انتظار می رود که سبب بهبود وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران خواهد شد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران بیان کرد: به تدریج در ساعات پایانی یکشنبه از میزان ناپایداری جوی کاسته شده و با تداوم این وضعیت جوی تا صبحگاه روز دوشنبه، افزایش نسبی در غلظت آلاینده ها طی برخی ساعات بیستمین روز از خرداد 98 دور از انتظار نخواهد بود.

وی گفت: هر چند این شرایط پابرجا نبوده و با برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار طی روز دوشنبه، بر سرعت وزش باد افزوده شده به گونه ای که برخی ساعات بعدازظهر همراه با وزش باد نسبتا شدید (با بزرگی بالاتر از 5 متربرثانیه) خواهد بود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت. همچنین افزایش ابر و احتمال بارندگی در برخی ساعات شبانگاه دوشنبه دور از انتظار نخواهد بود و دما تا روز آینده به طور محسوسی کاهش خواهد یافت.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان اظهار داشت: بر این اساس، با وجود افزایش نسبی غلظت آلاینده ها (به ویژه ذرات معلق) در برخی ساعات روز دوشنبه، انتظار می رود شرایط سالم کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت همچنان برقرار باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه