English

خبرخوش معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به سیل زدگان:

برای تسهیل خدمت رسانی به سیل زدگان، طرح وفاق اجرا می‌شود/ ۵۰۰ میلیون ریال وام، سقف تهیه لوازم خانگی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح وفاق نیز برای تسهیل خدمت‌رسانی به سیل زدگان اجرا می‌شود، که در این طرح تسهیلاتی با اقساط بلند مدت و نرخ چهار درصد که سقف آن ۵۰ میلیون ریال است در اختیار سیل زدگان قرار می‌گیرد

برای تسهیل خدمت رسانی به سیل زدگان، طرح وفاق اجرا می‌شود/ 500 میلیون ریال وام، سقف تهیه لوازم خانگی

به گزارش خبرگزاری موج،  محمد جعفر کبیری  که برای بازدید از مناطق سیل زده به غرب کشور سفر کرده است، پیش از ظهر امروز در دیدار یا استاندار ایلام گفت:  در قالب طرح وفاق تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال برای تأمین لوازم خانگی در اختیار سیل زدگان قرار می‌گیرد و هر فردی که درخواست بدهد، می‌تواند از این وام استفاده کند.

وی در ادامه افزود: نرخ این تسهیلات از نرخ بازار کمتر است و اگر در روزهای آینده تسهیلات ارزان قیمت از سوی دولت اختصاص یابد نرخ این وام را کاهش می‌دهیم و به طور طبیعی بحران‌ها چند مرحله دارند که بعد از گذشتن از مرحله بحران و عبور از مشکلات، بحث احیا اشتغال از دست رفته و تأمین معیشت پایدار آسیب دیدگان مطرح است و وزارت کار از همان مرحله اول با تهیه و تأمین بسته‌های غذایی، دارویی و بهداشتی در این حادثه حضور داشت.

معاون تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح وفاق نیز برای تسهیل خدمت‌رسانی به سیل زدگان اجرا می‌شود، که در این طرح تسهیلاتی با اقساط بلند مدت و نرخ چهار درصد که سقف آن ۵۰ میلیون ریال است در اختیار سیل زدگان قرار می‌گیرد اما اقساط ماهیانه آن را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می‌کند.

کبیری گفت: این وزارتخانه ساخت مجدد ۱۵۰ خانه روستایی سیل زده را متعهد شده و ۳۲ هزار فقره تسهیلات به استان‌های سیل زده در کشور با بهره کم را به استان‌های سیل‌زده پرداخت خواهد کرد.

از زمان وقوع شدن سیل هیچ تکلیفی از سوی بانک مرکزی برای ما تعیین نشد

حجت‌الله مهدیان رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل بانک توسعه تعاون نیز اظهار کرد: از زمان جاری شدن سیل در برخی استان‌های کشور هیچ تکلیفی از سوی بانک مرکزی برای ما تعیین نشد اما این بانک ۱,۲۵۰ میلیارد ریال تعهد به هفت استان کشور به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه این تسهیلات شامل ۴۰۰ فقره وام جعاله تعمیر مسکن با سقف ۱۵۰ میلیون ریال و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات در قالب طرح امید برای خرید لوازم منزل مشروط به خرید کالای ایرانی است، تصریح کرد: این بانک متعهد شده ۱۱ هزار فقره تسهیلات در کل کشور با اعتبار ۱,۲۵۰ میلیارد ریال پرداخت کند.

مهدیان تصریح کرد: تاکنون ۳۰۰ میلیون ریال برای کمک نقدی به ایلام صورت گرفته و ۳۰۰ میلیون ریال دیگر نیز به این استان کمک خواهیم کرد و ۴۰۰ میلیون ریال نیز به مددجویان بهزیستی، کمیته امداد و خانواده‌های شهدا و ایثارگران پرداخت می‌شود که در صورت عدم پرداخت اقساط این تسهیلات از مستمری یا یارانه آنان برداشت می‌شود.

حضور بیش از ۲۸ هیئت بلند پایه کشوری و لشکری به مناطق سیل زده ایلام

قاسم سلیمانی دشتکی ، نیز، در این دیدار ضمن قدردانی از خانواده بزرگ تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کشور و استان در جریان کمک به سیل‌زدگان، اظهار کرد: با تمهیدات پیشگیرانه راه سیل را سد کردیم و اگر این مهم انجام نمی‌شد خسارات جانی حتمی بود.

وی افزود: در حین حادثه نیز به سرعت وارد کار شدیم و بعد صدا مردم استان را به گوش مسئولان کشور رساندیم و خروجی آن تا امروز حضور بیش از ۲۸ هیئت بلند پایه کشوری و لشکری به مناطق سیل زده استان بود و خوشبختانه این رفت و آمدها نتایج مثبتی برای مناطق سیل زده در پی داشته است.

استاندار ایلام در ادامه از ایجاد ستاد بازسازی و بازتوانی مناطق سیل زده استان خبر داد و گفت: در این ستاد با همسو کردن دستگاه‌های امدادرسان و خدماتی در جهت کمک به سیل زدگان و رفع نیازهای ضروری آنها در مرحله اول اقدام فوری می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین ترمیم جاده‌های عشایری و روستایی به‌علاوه جابجایی سیل زدگان و اسکان آنان در مناطق امن در دستور کار فوری این ستاد قرار دارد.

شایان ذکر است که در این دیدار و گفت برخی از مسئولان  از جمله حجت‌الله مهدیان رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل بانک توسعه تعاون، و مسئولان استانی استان ایلام ، معاون جوان وزیر را همراهی می کردند.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه