English

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها:

انفال و منابع طبیعی برای استفاده همه مردم است / غرس نهال در ۴۰۰ بقعه سراسر کشور

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشورگفت: انفال رهبری و منابع طبیعی برای استفاده عموم مردم جامعه است. سازمان اوقاف هم از غرس درخت در ۴۰۰ امامزاده و بقاع متبرکه در سراسر کشور خبرداد.

انفال و منابع طبیعی برای استفاده همه مردم است / غرس نهال در 400 بقعه سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری موج، در سومین روز از هفته منابع طبیعی و آبخیزداری ، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور طی سخنرانی در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) تجریش تهران، با بیان اینکه انفال و منابع طبیعی برای استفاده همه مردم است، اظهار داشت:  امام علی (ع) تمام چاه‌های آب و نخلستان‌های خود را وقف کرد و مدیریتش را به امام حسن مجتبی (ع) سپرد تا همه مردم از آن استفاده کنند. علاوه بر منفعتی که مردم کسب می‌کنند امام علی (ع) در وقف‌نامه می‌نویسد که این درختان و آب‌ها را وقف می‌کند تا چهره‌اش از حرارت آتش جهنم دور باشد.

وی افزود: کمبود آب، آلودگی هوا، ریزگردها، گرم شدن هوا و تغذیه سالم از چالش‌هایی است که امروز با آن مواجه هستیم و درختکاری و حفظ منابع‌طبیعی برای حل این مشکلات تأثیر زیادی دارد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ادامه افزود: حضرت محمد (ص) می فرمایند که اگر قیامت بر پا شد و در دست یکى از شما نهالى بود، اگر کمى پیش از قیامت توانست آن را بکارد، باید بکارد.

طباطبایی نژاد  با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پس از غرس نهال در روز درختکاری سال جاری گفت: در قرآن هم، درختان جهنمی و درختان بهشتی نام برده شده‌اند، حال باید راجع به درختان مضر بویژه درختانی که از خارج وارد می‌شود، موضوع توسط دانشمندان بررسی شود و توجهات لازم به عمل آید.

امسال در ۴۰۰ بقعه متبرکه سراسر کشور غرس نهال انجام خواهد شد

محمود استاجی رئیس اداره بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در حاشیه این مراسم گفت: پانزده سال است که بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که میان سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به امضاء رسیده است در روز جمعه هفته منابع‌طبیعی در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی، آموزه‌های دینی درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی تبیین می‌شود و در اماکنی که ظرفیت کاشت نهال دارد سنت حسنه درختکاری اجرا می‌شود.

وی در خاتمه سخنانش خبرداد که امسال در هفته منابع‌طبیعی و آبخیزداری به طور همزمان در ۴۰۰ بقعه متبرکه در سراسر کشور غرس نهال و درخت انجام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه