English

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش :

زنگ انقلاب ۱۳ بهمن در مدارس سراسر کشور نواخته می شود/برنامه های دهه فجر امسال، مدارس محور خواهد بود

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری صبح امروز به تشریح برنامه های کارگروه فرهنگیان و دانش آموزی ستادچهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت.

زنگ انقلاب 13 بهمن در مدارس سراسر کشور نواخته می شود/برنامه های دهه فجر  امسال، مدارس محور خواهد بود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج،  در نشست خبری علیرضا کاظمی  که صبح امروز چهارشنبه دهم بهمن ماه در سالن کنفرانس  شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه آموزش و پرورش از فعال ترین دستگاه های اجرایی در زمینه برنامه های فرهنگی در کشور است، اهم برنامه های این کارگروه را تشریح کرد.

رییس کارگروه دانش آموزی و فرهنگیان ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  خاطر نشان کرد: نمایشگاه های فاطمی به مناسبت دهه فجر توسط آموزش و پرورش در مدارس کشور برقرار می شود.

وی با تصریح بر این نکته که حضور و انسجام مردم در 22 بهمن امسال بسیار مهم است، ادامه داد: حضور پرشور مردم سبب ایجاد فرصت های متعددی برای کشور می شود. به همین خاطر تمرکز امسال برنامه های دهه فجر مدرسه محور خواهد بود و از ظرفیت های تشکل های دانش آموزی در یوم الله دهه فجر استفاده می کنیم.

کاظمی با ارائه آمارهای آموزشی خاطر نشان کرد:  عدالت اجتماعی و طرح ریزی نظام آموزشی اسلامی طبق سند تحول نظام بنیادین از دستاوردهای آموزش و پرورش است، تصریح کرد: در 40 سال انقلاب اسلامی، رشد مدارس فنی و حرفه ای کشور 257 درصد است و  هزار و 227 درصد مراکز فرهنگی و رفاهی کشور بعد از انقلاب اسلامی رشد داشته است و نرخ سوادآموزی ایران در 40 سال اخیر 94.7 درصد رسیده است. همچنین 137 درصد در تعداد دانش آموزان عشایر کشور رشد داشته ایم. در زمینه مدارس پیش دبستانی نیز 260 درصد رشد در چهار دهه اخیر به وجود آمده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مراکز آمده بهره برداری افزود: بیش از 600 پروژه آماده افتتاح با اعتبار 120 میلیارد تومان که شامل بهره برداری دو هزار کلاس درس خواهد بود، در دهه فجر افتتاح می شود.

وی با تعلام این خبر که بسیج دانش آموزی نمایشگاه قله های عزت را در دستور کار خود دارد، متذکر شد، در 4هزار مدرسه کشور نمایشگاهی توسط انجمن اسلامی دانش آموزان برپا و 100 هزار نمایشگاه انقلاب اسلامی در تمام مدارس سراسر کشور برای تبیین دستاوردهای انقلاب برگزار خواهد شد. 

کاظمی با یاد آوری تقارن 12بهمن با روز جمعه و تعطیلی مدارس در این روز، سخن خود را اینگونه به اتمام رساند: برنامه زنگ و گلبانگ انقلاب امسال به دلیل تعطیلی 12 بهمن و تقارن با روز جمعه، 13 بهمن ماه(روز شنبه) در مدارس سراسر کشور به صدا در خواهد آمد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه