English

شریعتمداری :

وجود کودکان کار یکی از علت‌های توزیع نابرابر آموزش در کشور است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از علت‌های توزیع نابرابر آموزش در کشور وجود کودکان کار و خیابان است و بار‌ها در فضای مجازی شاهد تبعیض به این افراد بوده‌ایم.

وجود کودکان کار یکی از علت‌های توزیع نابرابر آموزش در کشور است

به گزارش خبرگزاری موج، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هشتمین جلسه شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی مناطق محروم جهان توسعه یافته که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم در آینده نزدیک برای رفع نابرابری شاخص‌های آموزشی در مناطق کم برخوردار قدم‌هایی را برداریم و شاهد رفع ناهنجاری در آستانه چهل سالگی انقلاب باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از علت‌های توزیع نابرابر آموزش در کشور وجود کودکان کار و خیابان است، افزود: بار‌ها در فضای مجازی شاهد تبعیض به این افراد بوده‌ایم.

شریعتمداری ادامه داد: اگر چه بخشی از این افراد تابعیت ایرانی ندارند، اما دارای کرامت انسانی هستند و نباید کرامت انسانی آن‌ها خدشه دار شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این زمینه اورژانس اجتماعی باید مداخلات به موقعی داشته باشد، گفت: این اقدام یکی از برخورد‌های جامع و کامل است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ میلیون دانش آموز در کشور در حال تحصیل هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۷ میلیون نفر دانش‌آموز مقطع ابتدایی می‌باشند.

شریعتمداری با بیان اینکه در بحث افراد مناطق کم برخوردار باید با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری نگاه عائله محور داشته باشیم، گفت: از زمان حضور فعالیت‌های جهاد سازندگی، کمیته امداد، بهزیستی و نهاد‌های خیریه در این مناطق خدمات آموزشی گسترش یافته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره افراد واجب التعلیم بیان کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، تهران، خراسان رضوی، خوزستان و کرمان نیاز بیشتری به آموزش و تحصیل دارند.

وی با بیان اینکه موانعی بر سر راه توسعه‌یافتگی وجود دارد که فقر آموزشی از مهم‌ترین آن‌ها است، افزود: باید در حل این مسئله پیشتاز باشیم.

باید در آموزش رایگان پیشتاز باشیم

شریعتمداری با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهایی که دارای شاخص‌های آموزشی برابر در دوره ابتدایی هستند، در کاهش نابرابری‌های اقتصادی از شرایط مطلوب‌تری برخوردارند، تصریح کرد: باید در آموزش رایگان پیشتاز باشیم و برای استقرار عدالت آموزشی گام‌های محکم‌تری برداریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در حوزه بازماندگان از تحصیل کار‌هایی انجام داده‌‌ایم، اما به نام و اطلاعات دقیق دسترسی نداریم.

وی با بیان اینکه در کار مشترکی با وزارت آموزش و پرورش آمار‌هایی از افراد واجب التعلیم احصاء شده و با ۱۲۰ هزار نفر مواجهیم، گفت: باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی جدی‌تری داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه