English

محمد شریعتمداری مطرح کرد؛

پیگیر اقدامات محله‌ای مهارت‌افزایی در سطح کشور هستیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص بودجه مناسب جهت توسعه مهارت آموزی در روستاهای زیر 10 هزار نفر در کشور خبر داد.

پیگیر اقدامات محله‌ای مهارت‌افزایی در سطح کشور هستیم

به گزارش خبرگزاری موج از کرج ، محمد شریعتمداری در حاشیه برگزاری سمینار حکمرانی و مدیریت محلی آموزش مهارت استان البرز در کرج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ‌سیاست‌های دولت در جهت تصویب قانون نظام جامع آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و تربیتی کشور است که به زودی آیین‌نامه اجرایی آن هم از تصویب دولت می‌گذرد و این موضوع اتفاقی مهمی است.

وی افزود: موضوع پیگیری اقدامات محله‌ای مهارت‌افزایی در سطح کشور و با همکاری و هماهنگی بخش خصوصی، دولتی و نهادهای استانی برای ایجاد رقابتها و ظرفیتها ‌میان منابع انسانی در این زمینه انجام شده است و این موضوع در دستور کار قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید به گونه‌ای کار کنیم که بازار کار ایران متکی بر مهارت آموزی و متناسب با نیازها باشد و در نظام آموزش ابتدایی، ‌دبیرستان و آموزش عالی هم سیاست‌هایی در کنار سیاست‌های کلی کشور در این خصوص اعمال شود،گفت: برای توسعه نیازمند مهارت افزایی هستیم و برای توسعه اشتغال مبتنی بر استفاده از منابع هم به توسعه‌ای بر گرفته از دانش و مهارت نیاز است تا تغییرات مهم در نظام آموزشی کشور محقق شود.

شریعتمداری با تاکید بر اهمیت همکاری با مراکز فنی و حرفه‌ای کشور برای توسعه مهارت آموزی در نظام آموزشی ایران گفت: ‌شکل‌گیری کار گروه‌های تخصصی و تقسیم کار میان بخش خصوصی و دولتی هم در این رابطه مهم است تا به توسعه پایدار و رفع بیکاری دست یابیم.

وی در مورد نرخ رشد بیکاری در کشور، گفت: ‌این مورد توسط مراکز رسمی در مرکز آمار ایران اعلام می شود و برای پرسش به آن به این مرکز باید مراجعه کرد تا آمار یکسانی دریافت شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با تلاش تمامی مسئولان کشور در مقابل فشارهای اجتماعی و شرایط تحریمی دشمن ایستادگی خواهیم کرد و روند رو به رشد را طی می‌کنیم که در این خصوص برای ایجاد اشتغال تلاش خواهیم داشت.

شریعتمداری با بیان اینکه ‌از محل منابع صندوق توسعه ملی اعتباری مناسبی با مجوز و دستور رهبر معظم انقلاب برداشت شده تا در مناطق روستایی و محروم که مراکز مهم توسعه رشد کشور هستند هزینه شود، تصریح کرد: این مناطق محروم بیشتر جمعتی زیر 10 هزار نفر دارند و اقدامات اساسی برای اشتغال‌زایی زود بازده و جلوگیری از توسعه بیکاری انجام در این روستاها اجرایی می‌شود.

وی عنوان کرد: با اعتبارات خوبی که دولت در بودجه سال 98 برای این قبیل ردیف‌ها مدنظر قرار داده است به اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی که در واقع توجه به اشتغال خرد است عملیاتی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه