English

وزیر کشور در رابطه با جلسات آسیب های اجتماعی خبر داد:

حاشیه نشینی موضوع جلسه بعدی با مقام معظم رهبری/مطالعات دقیق علمی برای مقابله با ازدواج سفید

وزیر کشور در جلسه ۱۱۰ شورای اجتماعی کشور از موضوع جلسه با رهبر انقلاب با محور آسیب های اجتماعی در خصوص حاشیه نشینی خبر داد.

حاشیه نشینی موضوع جلسه بعدی با مقام معظم رهبری/مطالعات دقیق علمی برای مقابله با ازدواج سفید

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، عبدالرضا رحمانی فضلی در یکصد و دهمین جلسه شورای اجتماعی کشور که با محور آسیب اجتماعی طلاق برگزار شد، گفت: جلسات مشاوره ازدواج بنا بر تصویب این شورا ۶ ساعت مقرر شده است که برخی از دستگاه ها این میزان را خیلی جدی نگرفتند و در این رابطه ابهام ایجاد شد.

وی ادامه داد: تشکیل شبکه ملی خیرین می تواند مفید باشد و هم اکنون خیرین ازدواج فعال هستند و مناسب است شبکه ملی ازدواج و خانواده شکل گیرد.

در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی مدیون مقام معظم رهبری هستیم

وزیر کشور با بیان این موضوع که در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی مدیون مقام معظم رهبری هستیم تصریح کرد: ایشان با پیگیری های جدی و نظارت دقیق بر آسیب های اجتماعی وظایف دستگاه ها را رصد و از آنها مطالبه می کنند.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: هم اکنون آسیب های اجتماعی یک منظومه است که اجرای آن یکدیگر را پیدا کردند.

وی ادامه داد: اهداف در کاهش آسیب های اجتماعی مشخص است و نمی توانیم ادعا کنیم در همه حوزه ها کار فوق العاده انجام دادیم اما حرکت انجام شده و در این رابطه از همه حوزه ها تشکر می کنیم.

وزیر کشور در این جلسه بیان کرد: فراکسیون خانواده در راستای قانون تسهیل ازدواج مواردی را مطرح کرد و این قانون تصویب شده است اما در عمل اتفاق ویژه ای رخ نداده است.

رحمانی فضلی به ازدواج سفید پرداخت و افزود: این موضوع مستلزم مطالعه است و آثار آن را می بینیم اما باید  بر اساس مطالعه دقیق علمی به آن توجه شود.

وی از طرح تقسیم کار ملی خبر داد و گفت: دستگاه ها مشخص شدند تا هر یک در راستای وظایف خود کار را انجام دهند.

وزیر کشور به بازآفرینی بافت های قدیمی اشاره و بیان کرد: در حاشیه نشینی دستگاه هایی چون وزارت بهداشت، نیروی انتظامی و دستگاه های فرهنگی کارهای خود را انجام دادند.

رحمانی فضلی در همین رابطه محوریت را با وزارت راه و شهرسازی دانست و ادامه داد: در جلسه با مقام معظم رهبری موضوع حاشیه نشینی را مطرح خواهیم کرد و یک گزارش تطبیقی سه ساله ارائه می دهیم.

وی به حوزه قوانین نیز اشاره کرد و افزود: قوانین مختلفی داریم و نباید به دنبال تصویب قانون جدید باشیم و موجب انباشت قانون نشویم.

وزیر کشور همچنین بیان کرد: در هفتمین جلسه با مقام معظم رهبری گزارش دستگاه ها در حوزه طلاق و اعتیاد را بیان کردیم و مقرر شد دستگاه ها گزارش کار خود را سه ماه یکبار ارائه دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه