English

سیدحسن موسوی چلک گفت:

حادثه تجاوز در مدرسه نباید تمام آموزش و پرورش را تحت شعاع قرار دهد

رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت:این اتفاق در سالمترین و مطمین ترین نهاد جامعه رخ داده است اما نباید غفلت کنیم و آن را به تمام آموزش و پرورش تعمیم دهیم.

حادثه تجاوز در مدرسه نباید تمام آموزش و پرورش را تحت شعاع قرار دهد

سیدحسن موسوی چلک در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری موج در رابطه با تجاوز اخیر در مدرسه گفت: اتفاق اخیر که موجب اندوه و تاسف شده است در محلی به نام مدرسه روی داده که بعد از خانه دومین مامن فرزندان و خانواده ها در زندگی روزمره است. مکانی که خانواده ها با اطمینان خاطر فرزندانشان را به آنجا می فرستند و نیمی از روز را بچه ها در این مکان سپری می کنند اما نباید به واسطه این اتفاق تمام آموزش و پرورش را زیر سوال ببریم و آن را تحت شعاع قرار دهیم.

رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: این اتفاقات در سراسر دنیا و در کشورهای مختلف روی می دهد و مخصوص جامعه ما نیست اما به دلیل نقشی که شبکه های اجتماعی  و اطلاع رسانی در بازتاب اخبار به موقع دارند و هم چنین تسهیل دسترسی به اطلاعات سبب شده که بیشتر و دقیق تر در معرض شنیدن این اتفاقات در سطح کشور باشیم.

وی بااشاره به انتقاد برخی کارشناسان نسبت به فعالیت مدارس غیر انتفاعی افزود: برخی کارشناسان از بدو تاسیس این مدارس غیردولتی نسبت به عدم نظارت کافی آموزش پرورش بر فعالیت ها و انتخاب معلمین انتقاد کرده و مخالف ادامه فعالیت های آن ها بودند و هستند. اما بنابر تحقیقات و بررسی ها، بنده به عنوان مددکار وجود یک واحد مددکاری اجتماعی در تمام مدارس را از سوی وزارت آموزش و پرورش الزامی می دانم و معتقدم فعالیت چنین واحدی در پیشگیری از چنین اتفاقاتی  و اعتماد دانش آموزان برای بیان چنین مباحثی بسیار موثر است.

سید حسن موسوی چلک با تاکید براینکه دانش آموزانی که مورد تجاوز قرار گرفته اند کودک نیستند گفت: ما باید توجه داشته باشیم سن این دانش آموزان سن عدم آگاهی و تشخیص نسبت به بدن خود نیست  و  موضوعی که حساسیت را برانگیخته همین آگاهی و بلوغ بچه ها و سکوتشان نسبت به این اتفاق و همچنین تجاوز هم جنس به هم جنس بوده است. باید بررسی کرد چه فشار و یا تهدیدی سبب این سکوت شده است.

او این دانش آموزان را قربانی این حادثه دانست و ادامه داد: این بچه ها خود قربانی اند. قربانی ترس، شرایط خانه، بی تفاوتی والدین نسبت به تغییر رفتار فرزندانشان بعد از این اتفاق و موارد دیگر. باید از این بچه ها حمایت روانی و اجتماعی چه از سوی خانواده چه جامعه صورت بگیرد. زیرا آنها در شرایط بحران قرار گرفته اند و اگر پذیرش اجتماعی اینها به زودی صورت نگیرد شاهد اتفاقات بدتری خواهیم بود.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی با ابراز ناراحتی از افزایش سن ازدواج و کاهش سن نیاز جنسی بیان کرد: ما چاره ای ندارم جز اینکه سواد اجتماعی فرزندانمان را افزایش دهیم  و به موضوع پرورش نگاه جدی تری کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه