English

پیام تسلیت استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت درگذشت شاعر تبریزی

استاندار آذربایجان‌شرقی در پیامی درگذشت استاد « علی نظمی تبریزی» شاعر پیشکسوت و نامدار ایرانی را تسلیت گفت.

پیام تسلیت استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت درگذشت شاعر تبریزی
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، در پیام «زین العابدین خرم» آمده است: خبر درگذشت تأسف‌بار شاعر و سخن‌سرای نامی آذربایجان، استاد علی نظمی تبریزی، مایه تأثر و تألم عمیق قلبی شد.

استاندار آذربایجان شرقی درگذشت این استاد فرزانه و شاعر اخلاق‌مدار را به خانواده اش به ویژه فرزند برومندش، سردار حاج جمشید نظمی و جامعه ادبی و فرهنگی استان تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای روح پاک آن عزیز سفرکرده علو درجات را مسألت کرده است.

استاد نظمی در طول حیات پربار ادبی و فرهنگی خود به عنوان شاعری برجسته، آثار متعددی را به دوستداران شعر و ادب ایران‌زمین تقدیم کرد که در صفحات پرافتخار تاریخ این مرزوبوم ماندگار خواهد بود.

در پیام تسلیت "سیدمحمدحسین بلاغی" مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی هم به این مناسبت آمده است:

خبر درگذشت استاد علی نظمی تبریزی متخلص به نظمی از شاعران و ادیبان پیشکسوت و برجسته کشورمان موجب تأسف و تأثر بسیار شد.

بدون شک غزل‌های فاخر و شورانگیز زنده یاد نظمی تبریزی، جایگاهی رفیع در شعر و ادب معاصر دارد و مضامین ویژه و ذوق سرشار وی ابیاتی زیبا و ماندگار را در صحیفه‌ی ادبی ایران و آذربایجان به یادگار گذاشته است.

زنده یاد استاد نظمی جان و دل خود را به رشحات عشق زنده ساخت و در طول حیات خود گهرهای ناب عشق و معرفت را به رشته تحریر کشید و نغمه‌های پرشور و شعور این شاعر عالیقدر هرگز از یادها زدوده نخواهد شد.

وی در طول عمر پربار خود با سرودن اشعاری نغز در زمره شاعرانی بود که در غنابخشی به فرهنگ و ادب این دیار نقشی تأثیرگذار ایفا کرد.

بلاغی فقدان این شاعر گرامی و صاحب سبک را به خانواده داغدارش و خانواده بزرگ فرهنگ، هنر و ادب ایران اسلامی تسلیت گفته و از خداوند متعال علوّ درجات را برای آن مرحوم و صبر و اجر جزیل را برای بازماندگان و علاقه مندان مسألت کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه