English

استاندار آذربایجان شرقی:

تدابیر لازم برای جلوگیری از هر گونه تکانه‌های شدید اقتصادی اتخاذ شود

استاندار آذربایجان شرقی گفت: باید تدابیر لازم برای جلوگیری از هر گونه تکانه‌های شدید اقتصادی منفی در مدت باقی مانده از سال جاری توسط نهادهای مسئول اتخاذ شود.

تدابیر لازم برای جلوگیری از هر گونه تکانه‌های شدید اقتصادی اتخاذ شود
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، عابدین خرّم در نشست توسعه صادرات غیرنفتی با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار کرد: بخشی از مشکلات کارت‌های بازرگانی ناشی از این است که برخی از صادرکنندگان در سال‌های قبل در بازگرداندن ارز تعلل کردند.

وی با بیان این که اکنون نظم‌دادن به موضوع کارت‌های بازرگانی، نیازمند آسیب‌شناسی اقدامات انجام شده مرتبط با آن در سال‌های گذشته است؛ ادامه داد: در بحث تعهدات ارزی نیز باتوجه‌به سفر پیش روی وزیر اقتصاد و دارایی به آذربایجان شرقی، نیازمند دسته‌بندی مسائل مرتبط با این موضوع برای ارائه به مقام عالی وزارت هستیم.

وی بیان کرد: همایش توسعه صادرات غیرنفتی نیز به‌گونه‌ای برگزار شود که چند نفر از صادرکنندگان موفق استان در آن به طرح مسائل و مشکلات مبتلابه با رویکرد گره‌گشایی اقدام کنند.

خرّم با اشاره به شیب افزایشی واردات در کشور و به‌تبع آن در آذربایجان شرقی بر لزوم بررسی این موضوع تأکید کرده و افزود: واردات در بخش‌هایی مانند ماشین‌آلات و مواد اولیه دارای کیفیت بالا برای کمک به رونق تولید از این قاعده مستثنی است.

استانداری آذربایجان شرقی، تأکید کرد: برگزاری همایش توسعه صادرات غیرنفتی نباید به سخنرانی مدعوین منحصر شود، بلکه برون‌داد اصلی آن باید با برگزاری پنل‌های تخصصی و در قالب طرح پیشنهاد و ارائه راهکارهای عملی مشکلات حوزه صادرات خود را نشان دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه