English

استاندار آذربایجان شرقی:

ظرفیت بالایی برای توسعه روابط با جمهوری آذربایجان داریم

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش پیشرو این استان در تعمیق مناسبات کشورمان با جمهوری آذربایجان گفت: ظرفیت بالایی در حوزه های مختلف برای توسعه روابط با کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان داریم.

ظرفیت بالایی برای توسعه روابط با جمهوری آذربایجان داریم

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، عابدین خرّم امروز در دیدار موسوی، سفیر کشورمان در باکو با وی اظهار کرد: هر چند جریان های مخرب فرامنطقه ای به دنبال تخریب و مخدوش کردن روابط دو کشور مسلمان، همسایه و برادر هستند، اما توطئه آنها نقش بر آب خواهد شد. 

وی اضافه کرد: هر چند این جریانات همه تلاش خود را برای جلوگیری از ارتقای سطح روابط دوجانبه ایران و جمهوری آذربایجان به کار می برند، اما واقعیت این است که دو کشور همسایه دارای اشتراکات تاریخی، دینی و فرهنگی غنی هستند که بسترساز هم از زایی برای توسعه مناسبات و مقابله با نفوذ قدرت های بیگانه در منطقه است. 

نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در راستای دیپلماسی توسعه مناسبات استان های مرزی با کشورهای مجاور بیشترین ارتباط را با جمهوری آذربایجان داریم، یادآوری کرد: امسال شاهد رشد شاخص های روابط دوجانبه در حوزه های ترانزیت و تجارت با این کشور بودیم. 

وی گفت: تلاش می کنیم سدهای «خداآفرین» و «قیزقلعه سی» را به عنوان سدهای دوستی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور روسای جمهور دو کشور افتتاح کنیم.

سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار گفت: ایران تصمیم دارد روابط حسنه توام با حسن همجواری با همه همسایگانش از جمله جمهوری آذربایجان داشته باشد. 

موسوی افزود: دیدار و موضع گیری اخیر روسای جمهور دو کشور نیز گام خوبی در راستای تعمیق مناسبات دو همسایه محسوب می شود. 

وی اضافه کرد: توافقنامه اخیر میان تهران و باکو‌ برای اتصال جمهوری نخجوان به خاک جمهوری آذربایجان از طریق پل آقبند و خاک کشورمان نیز نشانه اعتماد دولت و ملت آذربایجان به ایران است.

موسوی ادامه داد: آذربایجان شرقی در تعاملات دوجانبه ایران و جمهوری آذربایجان جایگاه ویژه ای دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه