English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

ایرلاین ها گرو کشی کردند! / اعلام تکمیل ظرفیت تمام پروازها تا تابستان واقعی است؟

تمام سایت های فروش بلیط هواپیما با اعلام تکمیل ظرفیت عملا هیچ بلیطی نمی فروشند و از آنجایی که موضوع تکمیل ظرفیت پروازها تنها مربوط به قبل از نوروز یا در طول روزهای تعطیلات نوروزی نبوده و برای برخی از استان ها مانند اصفهان و شیراز تا ابتدای تابستان بیش از 90 درصد پروازها تکمیل ظرفیت زده اند عجیب به نظر می رسد.

ایرلاین ها گرو کشی کردند! / اعلام تکمیل ظرفیت تمام پروازها تا تابستان واقعی است؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، در شش ماه گذشته موضوع تغییر قیمت بلیط هواپیما به یکی از چالش های جدی مردم تبدیل شده بود و ایرلاین ها به بهانه هزینه های دلاری قیمت بلیط را گران کرده بودند و بعد دستگاه های متولی و سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد هرگونه افزایش قیمتی در بلیط هواپیما تخلف است، با این وجود در حال حاضر شناور بودن نرخ بلیط هواپیما هستیم و از طرف شرکت‌های هواپیمایی هم با افزایش قیمت روبه‌رو هستیم، در صورتی‌که این افزایش قیمت به هیچ عنوان روی امکانات و نوع پرواز تاثیری ندارد و فقط برای منفعت ذی‌نفعان است.

بلیط هواپیما

از طرف دیگر بازار مافیای در فروش بلیط هواپیما به وجود آمده است، به طوری که تمام سایت های فروش بلیط هواپیما با اعلام تکمیل ظرفیت عملا هیچ بلیطی نمی فروشند و از آنجایی که موضوع تکمیل ظرفیت پروازها تنها مربوط به قبل از نوروز یا در طول روزهای تعطیلات نوروزی نبوده و برای برخی از استان ها مانند اصفهان  و شیراز تا ابتدای تابستان بیش از 90 درصد پروازها تکمیل ظرفیت زده اند عجیب به نظر می رسد.

یکی از بهانه های ایرلاین ها برای افزایش قیمت رشد تقاضا در تعطیلات رسمی مانند عید نوروز و ... است که قیمت بلیط مقصدهای توریستی و مذهبی را بالا می برند و با توجه به اینکه بلیط پروازها به صورت سیستمی فروخته می شود ایرلاین ها جوری وانمود می کنند که اطلاعات مربوط به پروازها هم در اختیار آنها نیست و هر مسافری با خرید بلیت، باعث تکمیل شدن ظرفیت پرواز می شوند.

هرچند در حال حاضر سازمان هواپیمایی اعلام کرده که مسافران پروازهای داخلی و بین‌المللی که از شرکت‌های هواپیمایی داخلی یا حتی خارجی برای سفرهای خود می‌توانند از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی اینترنتی https://www.cao.ir  و در بخش سامانه حقوق مسافر شکایت خود را ثبت کنند، اما واقعیت این است که این شکایت ها هم خیلی نتیجه بخش نیست و از طرف دیگر سازمان هواپیمایی هم به عنوان متولی باید پاسخگوی این نابسامانی ها باشد.

البته در شرایط کنونی ممکن است که سازمان هواپیمایی و ایرلاین ها دلیل این تکمیل ظرفیت بالا و آشفتگی در فروش بلیت را کمبود ناوگان هواپیمایی عنوان کنند، اما با توجه به اینکه مردم  در سال های گذشته با همین تعداد ناوگان هواپیمایی تردد می کردند آشفتگی امسال جای سوال دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی