English

چه غذاهایی در سفر هوایی مشهد سرو میشود؟

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا برای سفر به مشهد، روش هوایی را انتخاب کنند. حال این سوال به وجود می‌آید که چه غذاهایی در سفر هوایی مشهد سرو می‌شود؟ رفاه و رضایت مسافران در حین پرواز، یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت‌های هواپیمایی است.

چه غذاهایی در سفر هوایی مشهد سرو میشود؟

غذا

به گزارش خبرگزاری موج ، با توجه به مناسب بودن قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا برای سفر به مشهد، روش هوایی را انتخاب کنند. حال این سوال به وجود می‌آید که چه غذاهایی در سفر هوایی مشهد سرو می‌شود؟ رفاه و رضایت مسافران در حین پرواز، یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت‌های هواپیمایی است. علاوه بر این، آن‌ها به نحوه ارائه وعده‌های پذیرایی نیز توجه ویژه‌ای دارند.

شرکت‌های هواپیمایی دارای بخشی به عنوان کترینگ هستند که وظیفه ارائه سرویس پذیرایی در طول پرواز، بر عهده این بخش است. از آنجایی که سفر به مشهد می‌تواند یکی از به‌یادماندنی‌ترین سفرهای هر مسافری باشد، بخش کترینگ ایرلاین‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا بهترین غذاها و سرویس‌ها را به مسافرین ارائه دهند.

انواع وعده‌های پذیرایی در سفر هوایی مشهد

وعده‌های غذا با توجه به زمان پرواز شما ارائه می‌شوند. این وعده‌ها عبارتند از:

صبحانه

در صورتی که هواپیما امکانات گرمایشی داشته باشد، نوشیدنی‌های گرم از جمله چای و قهوه در کنار وعده صبحانه ارائه می‌شود. در غیر این صورت، نوشیدنی‌های سرد مانند آبمیوه در کنار صبحانه قرار می‌گیرد.

ناهار و شام

ناهار و شام پیش از پرواز به داخل هواپیما برده می‌شود و در دستگاه گرمکن قرار می‌گیرد تا در زمان مناسب از مسافران پذیرایی شود. در کنار غذای اصلی، یک نوع نوشیدنی که ممکن است آب یا آبمیوه باشد نیز ارائه می‌شود.

هواپیما

 

میان وعده

معمولا در پروازهایی که بیشتر از دو ساعت به طول بینجامد، پذیرایی مختصری انجام می‌شود. میان وعده می‌تواند شامل کیک، اسنک، شیرینی، میوه یا یک دسر آماده باشد.

 

این مطلب را هم بخوانید:

 جشنواره های تابستانی کیش

 

منوی غذایی در سفر هوایی مشهد

همانطور که قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد با توجه به نوع کلاس پرواز و ایرلاین انتخابی شما می‌تواند متغیر باشد، خدمات و غذاهایی که ارائه می‌شود نیز متفاوت خواهد بود.

برخی ایرلاین‌ها این امکان را به شما می‌دهند که دو روز قبل از سفرتان، غذای مورد علاقه خود را به صورت اینترنتی انتخاب کرده و سفارش دهید. همچنین می‌توانید با مسئولان مربوطه تماس گرفته و غذای خود را رزرو کنید. برخی از منوهایی که هنگام رزرو غذا ممکن است مشاهده کنید عبارتند از:

منوی غذای مخصوص کودکان

این منو شامل غذاهای مقوی و مفید برای کودکان است. در غذاهای این منو از ادویه‌های تند استفاده نمی‌شود. غذاها به گونه‌ای طبخ و ارائه می‌شوند که برای کودکان لذیذ و اشتهاآور باشند.

منوی غذای دریایی

غذاهای منوی دریایی، مطابق با ذائقه ایرانی طبخ می‌شوند و معمولا تنوع بالایی دارند.

منوی مخصوص بیماران دیابتی

غذاهای منوی مخصوص بیماران دیابتی شامل مواد غذایی دارای کربوهیدرات هستند و قند بسیار پایینی دارند.

منوی غذاهای گیاهی

خوشبختانه افراد گیاهخوار نیز می‌توانند از منوی غذاهای گیاهی، غذای مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

چرا در طول پرواز طعم غذاها متفاوت است؟

اگر تجربه سفر هوایی به مشهد را داشته باشید، ممکن است احساس کرده باشید که طعم غذاها متفاوت است. در برخی مواقع این‌گونه به‌نظر می‌رسد که بعضی غذاها بیش از حد شور یا شیرین هستند. به همین دلیل بعضی از افراد، غذاهای هواپیما را میل نمی‌کنند. حقیقت اینجاست که حس چشایی انسان در ارتفاعات بالا، تغییر می‌کند.

غذا1

امتناع از غذا خوردن در هواپیما برای سلامتی شما بسیار مضر است. در حین پرواز و هم‌زمان با اوج گرفتن هواپیما، قند خون کاهش می‌یابد و باعث می‌شود که شما حس کوفتگی و سستی کنید. همچنین ممکن است افزایش ارتفاع منجر به سردردهای میگرنی شود. بنابراین سعی کنید حتما غذایتان را میل بفرمایید. 

حمل مواد غذایی در سفر هوایی تهران مشهد

ممکن است این فکر به ذهنتان برسد که غذای خودتان را به داخل هواپیما ببرید. برای این کار می‌توانید مواد غذایی دلخواهتان را در بسته‌بندی مناسبی قرار دهید. سعی کنید غذاها و خوراکی‌هایی را همراهتان ببرید که آبدار نباشند. برای مثال ساندویچ، آجیل، گوشت پخته، سبزیجات و میوه خشک.

اگر وزن غذاهای شما از مقدار مشخصی بیشتر باشد، ممکن است اجازه بردن آن‌ها به داخل هواپیما را نداشته و هنگام بازرسی امنیتی فرودگاه، مجبور شوید آن‌ها را دور بیندازید. پیشنهاد می‌شود پیش از سفرتان، در این رابطه حتما از شرکت هواپیمایی سوال بپرسید و از قوانین آن‌ها آگاه شوید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه