English

شائبه های انتخابات مهندسی شده در اتحادیه زعفران فروشان مشهد

تایید صلاحید کاندیداهایی که منع قانونی در انتخابات اتحادیه زعفران فروشان مشهد دارند.

شائبه های انتخابات مهندسی شده در اتحادیه زعفران فروشان مشهد

به گزارش خبرگزاری موج، طبق تبصره یک ماده ۲۲ قانون نظام صنفی کشور ، مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها از تاریخ انتخاب، نباید  بیش از ۲ دوره متوالی و یا ۴ دوره متناوب، در هیات مدیره اتحادیه ها باشد و این در حالی است که اکثر اعضای فعلی در هیات‌ مدیره اتحادیه ها با تاکید بر لزوم رعایت این قانون باید در انتخابات جدیدشان شرکت نکرده و در صورت تایید صلاحیت آنها برای حضور در انتخابات، تخلفی مشهود  صورت گرفته است .

بر اساس این گزارش؛ با توجه با این‌ قانون‌ ،سالهاست که شاهد تخلف قانونی در انتخابات برخی اتحادیه ها هستیم، چرا که افرادی با توجه به منع حضورشان در انتخابات ،اما تایید صلاحیت شده و دوباره در هیات مدیره اتحادیه هایشان حضور می یابند! 

سکان برخی از اتحادیه ها در این سالها در اختیار یک نفر بوده و با استفاده از رانت و ارتباطات با افراد گوناگون توانسته  به ثروت و موقعیت بسیار بالایی دست پیدا کند و در حال حاضر موضوع بحث این‌گزارش؛ انتخابات اتحادیه صنفی فروشندگان زعفران مشهد است که قرار است در تاریخ ۱۳شهریور ماه برگزار شود.

بر خلاف قانون،  ۲  نفر از افراد تایید صلاحیت شده برای انتخابات اتحادیه فروشندگان زعفران مشهد  در دو دوره متوالی عضو هیات مدیره صنف فروشندگان زعفران مشهد بوده اند و در دوره جدید طبق قانون دیگر نمی توانند در انتخابات شرکت نمایند، این در حالی است که در کمال تعجب نه تنها این افراد برای شرکت در انتخابات کاندید شده  و ثبت نام کرده اند، بلکه  توسط هیات اجرایی برگزاری انتخابات اتحادیه های صنفی مشهد ،نیز تایید صلاحیت هم شده اند!

طبق اطلاعیه ای که کمیسیون نظارت بر سازمان های صنفی شهرستان مشهد برای فراخوان برگزاری انتخابات هیئت مدیره و بازرس اتحادیه صنف فروشندگان زعفران مشهد مقدس منتشر کرده است، این انتخابات طبق برنامه ریزی صورت گرفته  قرار است با حضور ۱۵ کاندید برای عضویت در هیات مدیره و ۲ کاندید برای عضویت به عنوان بازرس اتحادیه در  حسینیه چهارده معصوم چرمه ایهای مقیم مشهد برگزار شود.

شائبه تبانی در برگزاری انتخابات از اینجا نشات می گیرد که طبق برنامه قرار است این انتخابات در  حسینیه چرمه ای ها برگزار شود .مکانی که در این این سال ها به مرکز نرخ گذاری بازار زعفران ایران شهرت یافته است، همچنین افراد مختلفی در طی این‌سال ها از اعضای اتحادیه صادر کنندگان  زعفران گرفته تا اعضای شورای ملی زعفران و همینطور  اعضای اتحادیه فروشندگان زعفران مشهد ، عضو روستای چرمه بوده اند.

چگونه است که برگزار کنندگان انتخابات بدون عمل به قانون نظام صنفی، کاندیداهایی را برای شرکت در انتخابات، تایید صلاحید می کنند که منع قانونی از حضور در انتخابات دارند؟! 

این ها سوالاتی است که پاسخ آن ، مطالبه فعالان صنف زعفران است و البته  رئیس اداره صمت خراسان رضوی نیز  باید به این موضوع ورود کند، افرادی که از ترس اینکه در فردای بعد از انتخابات مورد هجمه دلالان و مافیای بازار  قرار نگیرند، حاضر با مخالفت علنی با این جریان قدرتمند به هم پیوسته نیستند.


 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر