English

بمناسبت فرا رسیدن ۹ دی؛

یوم الله ۹ دی؛ روز بصیرت و میثاق امت با ولایت

فتنه دشمنان ملت ایران در سال 1388 مانند همیشه با شکست رو برو شد و مردم ایران زمین در 9 دی ماه غوغا به پا کردند و یوم الله ساختند.

یوم الله 9 دی؛ روز بصیرت و میثاق امت با ولایت
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، روز نهم دی در تاریخ کشور ما بعنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام گرفته است، روزی که مردم ایران زمین باز هم مانند همیشه در نهم دی ماه سال 1388 حماسه آفریدند و مقابل دشمن ایستادند.

روزی که شاید نزدیک روزهای حاضر بود و مردم ایران نشان دادند دشمنان خود و انقلاب خود را بسیار خوب می شناسند و با تمام قدرت در مقابل آن ها خواهند ایستاد.

 

اما روز نهم دی چه روزی است  و چه اتفاقی افتاد؟

سال 1388 ، فتنه ای که در این سال قرار بود اجرا شود و به بن بست خورد؛ فتنه سال ۸۸ نتیجه سال‌ها برنامه‌ریزی نظام سلطه بود و عده‌ای به یوم الله ۹ دی مظهر عبور از فتنه‌ها استخیال خام خود در صدد بودند ضربه نهایی را به نظام اسلامی وارد کنند.

فتنه‌گران با تحلیل‌های غلط خود می‌پنداشتند که می‌توانند مردم را از نظام اسلامی جدا کنند، اما حرکت عظیم مردم غیور ایران در ۹ دی فتنه فتنه‌گران را خنثی کرد.

در واقع می توان اینگونه توصیف کرد که روز نهم دی، روزی است که مردم ایران نشان دادند که هرگز فریب حیله‌ها و نیرنگ‌های آنان را نمی‌خورند و با بصیرتند و در میان گرد و غباری که فتنه‌گران به پا کرده‌اند هرگز راه را گم نخواهند کرد.

در آن روز، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به ریاست احمد جنتی، فراخوانی در واکنش به اعتراضات تاسوعا و عاشورای ۱۳۸۸ منتشر کرد و ابتدا قرار بود که راهپیمایی در ۸ دی برگزار شود. به این منظور خبر در پیش بودن این راهپیمایی از آخرین ساعات ۷ دی توسط خبرگزاری‌ها مخابره شد؛ ولی این خبر در ساعات ابتدایی روز ۸ دی به فراخوان برای راهپیمایی در ۹ دی تغییر کرد.

 به این ترتیب راهپیمایی در روز چهارشنبه ۹ دی ۱۳۸۸ در تهران و در استان‌های دیگر برگزار شد و در ۱۷ استان این مراسم یک روز زودتر برگزار شد و رسانه‌های بیگانه امکان گزارش از این راهپیمایی را داشتند.

حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی ماه 1388 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی محسوب می شود.

9 دی1

زمینه‌های مهم شکل گیری حماسه ۹ دی

اگر بخواهیم به آن روزها بازگردیم شاید بتوان گفت که، علت اصلی شکل گیری حماسه ۹ دی در ظاهر انتخابات ۸۸ و اعلام تقلب در انتخابات توسط افرادی بود که پیروز انتخابات نبودند  و به واقع این صورت مسئله بود و واقعیت چیز دیگری!

در آن زمان افرادی که در انتخابات شرکت نکرده بودند و یا اگر هم رأی دادند، مقصود دیگری داشتند، قصدشان انتخاب رئیس جمهور نبود. مخالفان جمهوری اسلامی ایران بر این عقیده اند که فضای سیاسی ایران در همة زمینه‌ها برای بهره برداری و عملیاتی کردن الگوهایی، چون انقلاب رنگی آماده است.

در فتنه سال ۸۸ تعدادی از خواص مردود، که در انتخابات ریاست جمهوری شکست خورده بودند، دست به طغیان زدند، همه چیز و همه کس را متهم کردند و حتی حاضر شدند با دشمنان قسم خورده نظام همسو و همراه شوند و به طور مستقیم از بیگانگان خط بگیرند و به نسخه‌های آن عمل کنند و تا حد براندازی نظام پیش روند و کشور را به اغتشاش بکشانند و به قتل و غارت دست بزند، یا از فتنه انگیزان و غارتگران حمایت کنند و با سخنان دو پهلو و غیر شفاف، فتنه گران را حق و خواسته هایشان را مشروع و قانونی جلوه دهند تا زمینه را برای فتنه گران مساعد سازند.

 اما در این میان، رهبر انقلاب هوشیارانه و با صلابت و با اقتدار درست یک هفته بعد از برگزاری انتخابات در خطبه‌های نماز جمعه، آب پاکی را روی دست ناپاک امریکا و صهیونیست‌ها و بدخواهان داخلی ریختند و در بیاناتی نقشه دشمن را نقش بر آب کردند.

از دیگر زمینه‌های اصلی شکل گیری حماسه ۹ دی می‌توان به هتک حرمت ماه محرم و روز عاشورا اشاره دات که سبب جریحه دار شدن احساسات مذهبی مردم ایران شد.

اوج حرکت این افراد در روز عاشورا گویای این بود که آن‌ها معتقد به ارزش‌ها و مظاهر اسلامی از جمله امام حسین (ع) و عاشورا نبودند و به همین دلیل روز عزای امام حسین (ع) را به جشن تبدیل کردند و به صفوف نماز عزاداران حمله کردند و شعار‌ دادند.

براین اساس می توان اینگونه گفت که، روز ۹ دی با توجه به پیش زمینه‌هایی که حوادث پس از انتخابات به وجود آورده بود شکل گرفته است و یو الله ای نامیده شد که تا سالیان سال در خاطر ملت ایران و جهانیان خواهد ماند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه