English

بهم زدن حیاط خلوت مدیران رانت خوار در مناطق آزاد

مدیر دفتر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان اظهارداشت: برخی از مدیران با سو استفاده از موقعیت و منصب خود حیاط خلوتی برای رانت خواری و واگذاری اراضی به ویژه در مناطق آزاد به اقوام و دوستان خود درست کرده اند.

بهم زدن حیاط خلوت مدیران رانت خوار در مناطق آزاد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، پرویز سالاری مدیر دفتر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان در مراسم معارفه نماینده دفتر دیده بان شفافیت و عدالت در غرب استان که با حضور امام جمعه بندرلنگه و اعضای شورای مرکزی این نهاد در استان برگزار شد افزود: دشمن با بروز کینه دیرینه خود و با حذف فیزیکی سردار دلها، دچار یک اشتباه محاسباتی و استراتژیک شد زیرا خیال می کرد با حذف فیزیکی سردار به موفقیت رسیده است، اما غافل بود که خون، راه و اهداف شهید سلیمانی نه تنها کمتر از وجود فیزیکی او بلکه بیشتر برای جامعه اسلامی به ویژه خط مقاومت اثر بخش است.

وی تصریح کرد: حذف فیزیکی شهید سلیمانی سبب رویش سلیمانی های دیگر شد و خون مظلومانه او در رگ جامعه اسلامی فوران کرد و باعث انسجام و همبستگی بیشتر جامعه اسلامی و اهمیت حضور این شهید در منطقه و هسته مقاومت در کشور های اسلامی از جمله عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و غیره شد.

مدیر دفتر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان بیان کرد: شهادت شهید سلیمانی نه تنها چیزی از نهضت مقاومت اسلامی کم نکرد بلکه مایه انسجام بیشتر جوانان در عرصه های دفاع در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، سخت افزاری و نرم افزاری شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت های دفتر دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان گفت: نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در چند ساله اخیر در جهت تحقق آرمان‌های امام و شهدا و منویات مقام معظم رهبری به ویژه فرمان ۸ ماده ای حضرت آقا، گام های موثری در مقابله با فساد و رانت خواری با برگزاری جلسات و نشست با دستگاه‌های نظارتی و اجرایی، پیگیری و دیده بانی برخی از تخلفات که تحت عنوان سرمایه گذاری در منطقه ویژه شهید رجایی، پارک معدنی چهواز پارسیان و منطقه آزاد قشم و همچنین حوزه اراضی کشاورزی و تغییر کاربری برداشته است.

سالاری معرفی مدیرانی دارای آلودگی سیاسی، اقتصادی و اخلاقی هستند یکی دیگر از فعالیت های این نهاد در استان نام برد و افزود: برگزاری دوره های آموزشی ویژه بخشی از مدیران و آحاد مردم که بتوانند برای مطالبات خود و مطالبه گری خود به عنوان دیده بان با سوت های به موقع و اطلاع رسانی در مقابل سو استفاده برخی عناصر فاسد و دفاع از حقوق خود به موقع اقدام و موضع گیری کنند از دیگر فعالیت های این نهاد است.

وی بیان داشت: دیده بان شفافیت و عدالت بدون در نظر گرفتن جناح سیاسی و اینکه فساد در چه حوزه ای بروز کرده  در مقابل فساد ایستاده و با گزارش به حوزه های نظارتی و قضایی سعی در پیشگیری از آن دارد بر همین اساس دفتر دیده بان عدالت و شفافیت علاوه بر دفتر مرکزی، دو دفتر در غرب استان به مرکزیت بندرلنگه و دفتر شرق استان به مرکزیت میناب فعالیت خود را آغاز نموده است.

مدیر دفتر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان ادامه داد: از ائمه جمعه انتظار است با آگاهی رسانی و آگاهی بخشی مردم را نسبت به حقوق خود آشنا کنند و کسانی که در زمینه آگاهی رسانی معذوریت دارند را راهنمایی نمایند تا از طریق این نهاد گزارش مفاسد و رانت ها را ارائه نمایند.

وی تاکید کرد: برخی از مدیران با سو استفاده از نجابت و محجوبیت مردم هرمزگان و با استفاده از اطلاعاتی که در حوزه اراضی دارند با سو استفاده از موقعیت و منصب خود حیاط خلوتی برای رانت خواری و واگذاری اراضی به ویژه در مناطق آزاد به اقوام ودوستان خود درست کرده اند که از مردم می خواهیم اگر با این گونه موارد مواجه شدند به دفتر دیده بان اطلاع رسانی کنند تا به موقع پیشگیری شود.

در پایان این نشست اسماعیل خاوند به عنوان مدیر دفتر نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در غرب هرمزگان منصوب شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه