English

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر کردستان مطرح کرد:

مدیریت های عجیب یک شبه در کردستان تا بازار توافقات نامتعارف انتخابات

دبیر ستاد امر به معروف نهی از منکر کردستان گفت:افرادی باید وارد مجلس بشوند که منافع عمومی مردم را بر منافع شخصی ترجیح بدهند نه اینکه بدنبال استخدام و انتصاب مدیران در یک شبانه روز باشند.

 مدیریت های عجیب یک شبه در کردستان تا بازار توافقات نامتعارف انتخابات

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج کردستان، محمود الله‌ مرادی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه ها در سنندج اظهار داشت: یکی از مهمترین کارکردهای انقلاب اسلامی دخیل بودن مردم در سرنوشت خویش است.

دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر کردستان در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم و در کردستان افراد زیادی که احساس تکلیف کردند وارد این صحنه شدند امیدواریم انتخابات پرشوری داشته باشیم که موجب یاس  ونا امیدی دشمنان و شادی ملت ایران شود.

وی افزود: در طول چهل سالی که از انقلاب گذشته است در همه شرایط مردم پای صندوق ها حاضر شدند و بدون دخالت هیچ کسی فرد مورد نظر خود را از طریق رای دادن انتخاب کردند در واقع به دور از فضاسازی‌هایی که برخی جریان‌های معاند، مسئله‌دار و بدبین انجام می‌دهند.

این مقام مسئول گفت: نکته مهم در انتخابات پیش‌رو این است که باید افرادی وارد مجلس شوند که دارای صلاحیت‌های عمومی باشند لذا مردم باید در انتخاب‌های خود دقت کنند به افرادی رای دهند که دارای شرایط عامه باشند.

تاکید مقام معظم رهبری بر انتخاب اصلح

الله‌مرادی گفت:  مقام معظم رهبری بارها در بیانات خویش بر لزوم انتخاب اصلح تاکید فرموده اند وبایستی افرادی توسط ملت انتخاب شوند که به عنوان خدمت‌گذار مردم در مجلس حضور داشته باشند و به وظیفه خودشان که قانون‌گذاری است، عمل کنند.

وی یادآور شد: به افرادی که وارد صحنه انتخابات شده‌اند توصیه می‌کنم که تنها هدفشان از این حضور خدمت به مردم باشد  وبدور از تفکرات سیاسی خدمتگزاری مردم را در پیش بگیرند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: در هر صحنه‌ای که نیاز به حمایت داریم مردم صادقانه وارد صحنه می‌شوند و از انقلاب و نظام حمایت می‌کنند لذا افرادی وارد مجلس شوند که از چهارچوب‌ها و خواست عموم مردم که حفاظت از دستاوردهای انقلاب است، بتوانند دفاع کنند.

 الله‌مرادی گفت: به مردم شریف هم توصیه می‌کنم  قبل از رای دادن به فرد مورد نظر خویش حتما سوابق نمایندگی آنهایی که در ادوار گذشته در مجلس بودند را بررسی کنند و ببینند بجز خانواده و بستگان خود چند نفر از فرزندان خانوده‌های مستضعف واجد شرایط را در دستگاه‌های اجرایی بکارگیری کرده اند.

وی عنوان کرد: افرادی باید وارد مجلس شوند که منافع ملی و عمومی را بر منافع فردی ترجیح بدهند در واقع ما باید این آگاهی را در مجموعه رسانه‌های ‌جمعی برای مردم اطلاع‌رسانی کنیم که مردم دنبال انتخاب افرادی باشند که منافع ملی در وهله اول و بعد منافع عمومی برایشان مهم باشد نه اینکه برای پرکردن جیب خودشان، برای بکارگیری و استخدام بستگان خود و همچنین سواستفاده از قدرت نمایندگی مجلس وارد صحنه شده باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان افزود: کار نماینده قانون‌گذاری است اما خیلی از اوقات می‌بینیم که در اصل قانون‌گذاری از یاد نماینده می‌رود و بیشتر دنبال این است که چه مدیری را عزل و نصب کند.

وی گفت: گاها مشاهده می‌کنیم که یک نماینده مجلس بخاطر جابجایی یک بخشدار، یک مدیرکل و یا یک فرماندار آنچنان خود را مشغول می‌کند که حتی در چندین جلسه مجلس غیبت می‌کند که بتواند این جابجایی را انجام داده و نیروی موردنظر خود را جایگزین کند در حالیکه این کار نماینده نیست.

انتصاب های شبانه و عجیب افراد

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر افزود: فردی را سراغ دارم که یک شبه به عنوان مدیر یک دستگاه در سنندج منصوب شد وبعد از یک مدت به دانشگاه علوم پزشکی کردستان انتقال یافت و به ناگاه در یکی از کارخانجات تولید لاستیک در استان به عنوانی رسید، که اینها ظلم به مردم وخیانت در حق انقلاب ونظام است.

وی با اشاره به اینکه افرادی بایستی به مجلس راه پیدا کنند که از این دست انتصاب ها حمایت نکنند وبخاطر چنین مواردی چشم خود را بر روی خطاهای احتمالی مدیران نبندند.

الله‌مرادی ادامه داد: مردم باید به چنین نمایندگانی اعتراض کنند اما مطالبه‌گری عمومی با اغتشاش بسیار متفاوت است.

وی تصریح کرد: بهترین مکانی که باید برای اعتراض‌ها مدنظرمان باشد رسانه‌ها هستند در واقع رسانه‌ها با استفاده از منطق، استدلال و قانون از مسوولین بازخواست کنند حالا این مسئول می‌خواهد رییس‌جمهور باشد یا وزیر، یا نماینده مجلس و یا استاندار، فرماندار و مدیرکل.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: گاها یک نماینده بخاطر اینکه فردی را سرکار بیاورد چه بسا حاضر شده با بسیاری از مسوولین لابی‌گری کند و حتی بر برخی از تخلفات آنها سرپوش بگذارد.

وی اذعان داشت: یکی از نمایندگان مجلس شرط عدم امضای استیضاح یک وزیر را انتقال دختر یکی از بستگان خود به دستگاهی دیگر عنوان کرده اما سوال اینجاست، آیا این وظیفه نماینده مجلس است، این خدمت به مردم است.

وی با اشاره به اینکه امروز بازار انتخابات بسیار داغ شده است، گفت: متاسفانه حتی افراد ارزشی را سراغ داریم گاها زیر کرسی‌ای جمع شده‌اند که بوی کباب قدرت و ثروت از آنجا به مشام می‌رسد و با افرادی هم طیف می‌شوند که به خانواده‌های ارزشی توهین کرده‌اند.

الله‌مرادی یادآور شد: در همین جریانی که امروز سرکار است افرادی وجود دارند که بدون اینکه استخدام اداره دولتی شده باشند یک شبه رئیس اداره شده اند.

وی اضافه کرد: صدها نفر متخصص و نخبه با مدرک دکتری و فوق‌لیسانس داریم که بیکار هستند اما فردی با مدرک دیپلم یک شبه مسوول فلان اداره در فلان شهرستان می‌شود، کجای این عدالت است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: هر فردی که در مدیریت قرار می‌گیرد و به مردم جامعه‌ای که وی را انتخاب کرده است خیانت می‌کند باید در روز قیامت در پیشگاه خداوند پاسخگو باشد.

وی اذعان کرد: امروز بسیاری از افرادی که در جریان سیاسی حاکم در سطح استان مدیر هستند تمام توانشان را برای بکارگیری افراد برستادی تلف کردند و وقتی برای مردم نمی‌گذارند.

الله‌مرادی ادامه داد: هرچند شخص استاندار کردستان فردی پرتلاش ودلسوز است اما متاسفانه اطرافیان وی کسانی هستند که  مسئولیت گرفته‌اند که منافع شخصی و حزبی خود را دنبال کنند و در این میان این نظام جمهوری اسلامی است که ضرر می‌کند و همه کم‌کاری‌ها به نام نظام نوشته می‌شود.

وی اضافه کرد: بنده هیچ وقت مدعی نیستیم که بگوییم در این چند سال کاری در استان انجام نشده است اتفاقا تلاش‌های زیادی شده اما یک تعدادی افراد جناحی و سیاسی آنقدر استان را درگیر مسائل سیاسی کرده‌اند که اجازه بروز و ظهور این کارها را نمی‌دهند.

وی گفت: یک شبه فردی را می آورند بدون طی هیچ روال قانونی پست مهم سیاسی به او اعطا می‌کنند، حکم مدیرکلی برایش صادر می‌کنند در حالیکه اگر قانون است باید برای همه یکسان باشد.

الله‌مرادی تصریح کرد: ما به عنوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر این بی‌قانونی‌ها را پیگیری می‌کنیم و از کسی هم باکی نداریم حتی اگر بخواهند بودجه ما را قطع کنند و تحریممان کنند برای ما جای نگرانی ندارد و اگر برخی جاها سکوت می‌کنیم فقط بخاطر حفظ حرمت است.

 وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم که اربابان قدرت و ثروت بر جامعه مسلط شوند، گفت: امروز روز تصمیم‌گیری مردم است اگر می‌خواهند صدایشان شنیده شود باید در صحنه انتخابات حضور پیدا کنند و افرادی را انتخاب کنند که دست پاک باشند و اخلاقشان براساس اخلاق اسلامی باشد، نه منافع شخصی و عمومی را برای خودشان بخواهند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان عنوان کرد: در گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری فرمودند که باید به جوانان در زمینه کار و فعالیت میدان بدهیم و اگر کسی در وجود خودش این توانایی را ببیند که نوکری مردم را بکند و به این نوکری افتخار کند، باید وارد میدان عمل شود نه اینکه افراد سن بالا ومتمول برای چندین برابر کردن ثروت خود وارد میدان انتخابات شود لذا به مردم توصیه می‌کنیم که در انتخاب خود به این نکته توجه کنند.

الله مرادی با تشکر از قوه قضاییه بابت برخورد با رانت خواران بدون توجه به جایگاه ومنصب آنها افزود: امروز قوه قضاییه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر همین بحث سوت‌زنی را به راه انداختند که اگر جایی فسادی می‌بینیم اعلام کنیم البته باید به این نکته توجه کنیم که فساد فقط دزدیدن پول ملت نیست بلکه همینکه حق یک نفر به وسیله مدیر و مسئولی ضایع شود نیز فساد است.

وی گفت: لذا اگر می‌خواهیم انتخابات اصلح و سالمی داشته باشیم باید مردم بیدار باشند و به وجدان و اخلاق نمایندگان رای دهند.

الله مرادی  عنوان کرد: مردم باید به افرادی رای بدهند که احساس می‌کنند اگر فردا وارد مجلس شدند به نوکری مردم و قانون‌گذاری برای مردم افتخار کند نه برای انکه مستخدمی و یا مدیری را جابجا کنند افتخار کند.

الله مرادی محمود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان تصریح کرد: در همین استان سراغ داریم مدیری در یک شهرستان صدها تخلف کرده و حتی حکم قضایی هم دارد اما چون وابسته به نماینده‌ است به هیچ‌ وجه فرماندار نمی‌تواند با او برخورد کند در حالیکه اگر نماینده اصلح باشد باید خودش اولین کسی باشد که با تخلف برخورد ‌کند.

وی گفت: مردم به فرمایشات مقام معظم رهبری که در بخش‌های مختلف در خصوص انتخاب اصلح فرمودند گوش دهند و در انتخاب خود کاری نداشته باشند که این نامزد فامیل، هم‌طایفه و هم روستایی است بلکه طبق آیات قران باید دنبال بهترین‌ها باشیم حالا این بهترین‌ها اگر برادرمان است انتخاب کنیم و حتی اگر دشمنان هم بود انتخاب کنیم.

مدیران از اشرافی گری دست بردارند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان در ادامه به افزایش اشرافی‌گری در بین مسئولان اشاره کرد و گفت: در برخی از جلسات چندین نوع میوه و شیرینی رنگارنگ گذاشته شده است در حالیکه در جلسات اکثر کشورها بجز آب چیزی روی میزها نیست.

الله‌مرادی یادآور شد: مدیر در این شرایط بیش از یک میلیارد تومان هزینه برای تعمیر و تغییر دکوراسیون اتاق خودش هزینه کرده است وقتی هم جویا می‌شویم می‌گویند ضرورت داشت.

وی افزود: امر به معروف را باید در سطح مطالبه‌گری بیاوریم البته مطالبه‌گری با اغتشاش و به هم‌زدن امنیت و آرامش جامعه صدرصد متفاوت است.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان ادامه داد: آنهایی که اعتراضات به حق مردم را منحرف و آلوده به خشونت می کنند دوست مردم نیستند بلکه دشمنانی هستند که می‌خواهند از صداقت و سادگی مردم سواستفاده کنند.

وی در بخش پایانی سخنانش گفت: دانشگاه علوم پزشکی کردستان مامنی برای فراری‌دادن فرزندان شهدا شده‌ است و تعدادی از آنها را علیرغم دارا بودن تخصص ، با بهانه‌های واهی آواره کرده‌اند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر  کردستان اذعان داشت: انسان‌های زیادی برای انقلاب هزینه دادند اما فرزندان آنها در دانشگاه علوم پزشکی کردستان جایگاهی ندارند بلکه وابستگان افراد ضدانقلاب در این دانشگاه به راحتی مسئولیت می‌گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه