English

یک نماینده مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

تحقق ظرفیت سازی برای دانش بنیانها در حوزه نفت و گاز در دولت شهید رئیسی

عضو فراکسیون دانش بنیان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأثیر توجه به دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم، نتیجه سیاست «نگاه به همسایگان» را توجه به دانش بنیان ها و ورود علم و فناوری به صنعت نفت و گاز دانست.

تحقق ظرفیت سازی برای دانش بنیانها در حوزه نفت و گاز در دولت شهید رئیسی

علیرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار  سیاسی خبرگزاری موج درباره نقش دانش بنیان شدن صنعت نفت و گاز در توسعه دیپلماسی انرژی گفت: یکی از موضوعاتی که باید هر دولتی به آن توجه داشته باشد این است که باید جلوی خام فروشی محصولات اساسی مثل نفت و انرژی را بگیرد.حوزه نفت یک صنعت به شدت تحریم پذیر است. در این راستا تبدیل نفت به فرآورده می تواند مانع اجرای تحریم ها شود و این کار هم نیازمند دانش بنیان شدن صنعت نفت و گاز در کشور است.

نماینده مردم کرج ادامه داد: دولت سیزدهم به دیپلماسی انرژی اهمیت ویژه ای می داد و در همین راستا هم به نقش شرکت های دانش بنیان در این مسیر توجه ویژه ای داشت. برهمین اساس مجلس هم برای ورود دانش و فناوری به صنعت نفت و گاز و برای فراهم کردن زیر ساخت لازم، قانون جهش تولید دانش بنیان را مصوب کرد. امسال هم سال جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری شده، بنابراین بستر برای مشارکت مردم فراهم شده است. ولی دانش بنیان شدن صنعت نفت و گاز در راستای دیپلماسی انرژی نیازمند دولتی همچون دولت رئیس جمهور فقید داشت.

 عباسی خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم تا بُن دندان به توسعه دیپلماسی انرژی معتقد بود و از توان دانش بنیان ها هم در این مسیر استفاده کرد. متاسفانه دولت های گذشته اعتقادی به این موضوع نداشتند‌ و به رونق در موضوعات انرژی و نفتی که رسید، برجام را تصویب کردند که بتوانند نفت بیشتری بفروشند و در همین خصوص شرکت های خارجی را به کشور وارد کردند. در صورتی که ما این ظرفیت را در داخل کشور داریم و نیازی به حضور خارجی ها نیست. نیروی بومی داخلی مخصوصا دانش بنیان ها بنیه لازم را برای حضور در حوزه نفت و گاز دارند و لذا می توان با استفاده از تجهیزات تولیدی آنها بر میزان فروش نفت افزود که در دولت سیزدهم شاهد تحقق این موضوع بودیم.

وی تأکید کرد: دولت سیزدهم با همان نگاه به داخل و ظرفیت سازی در داخل، دست شرکت های دانش بنیان را باز کرد تا بتوانند به کشور برای رهایی از واردات تجهیزات نفت و گاز کمک کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه