English

خبرگزاری موج گزارش می دهد ؛

بازار خودروهای خارجی راکد شد/ برخی موتورسیکلت ها از ۳۰۰ میلیون به ۹۰۰ میلیون تومان رسید

افزایش قیمت دلار در چند وقت اخیر باعث شده خودروهای خارجی تا ۱۰۰ درصد گران شود، برخی می گویند در همین چند وقت موتورسیکلت ۳۰۰ میلیون تومان به ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است.

بازار خودروهای خارجی راکد شد/ برخی موتورسیکلت ها از ۳۰۰ میلیون به ۹۰۰ میلیون تومان رسید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، بازار خودرو در حال حاضر شرایط خاصی را طی می کند، از یک سو قیمت دلار در کشور افت کرده و دیگر هیجان افزایش قیمت در این بازار وجود ندارد، از طرف دیگر بحث بررسی افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت منجر به بروز انتخاباتی در این بازار شده، زیرا مدیر روابط عمومی این شورا اعلام کرده که قیمت ها براساس ارزیابی هزینه تمام شده بین ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت. البته با توجه به اینکه افزایش قیمت دلار برای واردات حدود  ۳۰ درصد اتفاق افتاده یافته به نظر می رسد رشد قیمت ها هم در همین محدوده ها باشد و بیش از این بعید است.

 

وضعیت بازار خودروهای داخلی و خارجی 

 

خبرنگار خبرگزاری موج برای آگاهی از وضعیت بازار خودرو سری به نمایشگاه خودروهای خارجی زده تا تغییرات قیمت ارز و حتی جو خبری ناشی از افزایش قیمت خودرو در سال آینده را بررسی کند.

جعفری مدیر یک نمایشگاه خودرو در خیابان بهشتی درباره تاثیر اتفاقات اقتصادی بر بازار خودرو، گفت: در شرایط کنونی بازار خودرو کاملا راکد است، زیرا مردم پول ندارند و این مسأله به این شکل اتفاق افتاد که وقتی قیمت ارز به ۶۰ هزار تومان رسید همه به دلیل نگرانی از احتمال گرانی بیشتر خودرو خریدند و حالا که قیمت دلار ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده مشتری برای خرید وجود ندارد به همین دلیل بازار راکد شده است..

یک فروشنده خودرو در نمایشگاه دیگر گفت: رشد قیمت دلار باعث شد خودرویی مانند پژو ۲۰۰۸ از قیمت یک میلیارد و صد میلیون تومان به ۲.۵ میلیارد تومان برسد و برخی خودروهای خارجی دیگر مانند بنز و بی ام و هم حدود ۸۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند به طوری که خودروی سه میلیارد تومانی به حدود ۶ میلیارد تومان رسیده است.

خیلی ها تصور می کردند که با منتشر شدن خبر احتمال افزایش قیمت خودرو در سال آینده تقاضا برای خودرو افزایش می یابد، اما بازار خودروهای داخلی هم راکد است.

 میلانی مدیر یک نمایشگاه خودرو در این باره گفت: در حال حاضر بازار خودرو دست گردن کلفت های بازار است و آنها قیمت ها را تعیین می کنند در چند وقت اخیر تقاضا برای خودرویی مانند ۲۰۷ خیلی زیاد بود و قیمت آن به بالای یک میلیارد تومان هم رسید، اما حالا این خودرو بیشترین افت قیمت را داشته است.

او درباره تاثیر خبر گرانی احتمالی خودرو در سال آینده گفت: دولت در چند وقت اخیر سرمایه ها را از بازار جمع کرده و دیگر کسی پول ندارد که خودرو بخرد به همین دلیل انتشار خبر مربوط به افزایش قیمت هم نمی تواند تحرکی در بازار ایجاد کند.

 

موتورسیکلت هم گران شد

 

افزایش قیمت خودرو همواره منجر می شود که تقاضا برای محصولات ارزانتر هم زیاد شود، از همین رو با یکی از مدیران نمایشگاه موتورسیکلت هم صحبت کردیم و تاکید کرد که بازار موتورسیکلت هم راکد شده و دلیل آن این است که ما واردکننده و مونتاژ کار خودرو هستیم و گرانی دلار باعث شد تا برخی موتورسیکلت ها از ۳۰۰ میلیون تومان به ۹۰۰ میلیون تومان برسد. هرچند به صورت رسمی خودروهای مونتاژی مجوز افزایش ۲۰ درصدی قیمت را دریافت کرده اند و احتمال دارد سال آینده هم این افزایش قیمت ها رخ دهد.

سعید موتمنی رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با تایید این موضوع که کاهش نرخ ارز باعث شده قیمت خودرو هم تعدیل شود، گفت: در حال حاضر بازار خودرو نسبت به چند وقت اخیر آرام گرفته، اما مجوزهای جدید افزایش قیمت خودرو در سال آینده می تواند روی بازار تاثیر بگذارد، هرچند عرضه بالای خودرو می تواند التهاب بازار را کاهش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه