English

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در گفتگو با خبرگزاری موج:

بازار خودرو کاملا نابسامان است / تقاضا برای خرید خودرو همچنان بالاست

مرتضی موتمنی با بیان اینکه حذف 206 از خط تولید تقاضای جدیدی ایجاد نکرده است، گفت: بازار خودرو تحت تاثیر نوسانات دلار کاملا بهم ریخته و روندی صعودی دارد.

بازار خودرو کاملا نابسامان است / تقاضا برای خرید خودرو همچنان بالاست

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه از رده خارج شدن خودروی 206 تغییری در بازار ایجاد نکرده است گفت: در شرایط کنونی بازار خودروهای داخلی بسیار بهم ریخته است.

مرتضی موتمنی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت خودرو تحت تاثیر نوسانات دلار افزایش یافته است، افزود: با توجه به تقاضای که در بازار خودرو وجود دارد پیش بینی می شود، قیمت ها همچنان صعودی بمانند.

به گزارش خبرگزاری موج، با وجود اینکه گزارش ها حکایت از این دارد که در یک سال گذشته تولید خودرو در کشور حدود 100 هزار دستگاه افزایش داشته اما به دلیل اینکه تقاضا بسیار بالاتر از تولید است قیمت ها همچنان روندی صعودی دارد و از طرف دیگر ایران خودرو اعلام کرده که تولید خودرو 206 را از ابتدای اسفند امسال متوقف می کند و با توجه به اینکه پیش از این با توقف پراید تقاضا برای آن خودرو افزایش یافت و قیمت آن بالا رفته پیش بینی می شد همان سناریو تکرار شود.

در شرایط کنونی به دلیل اختلاف خودروسازان با شورای رقابت بر سر قیمت گذاری و همچنین سبد عرضه خودرو در بورس کالا، میزان عرضه کاهش داشته و این مساله روی نوسانات قیمت در بازار هم تاثیر داشته است. حالا باید دید در ادامه وزارت صنعت، معدن و تجارت چه راهبردی برای تنظیم بازار خودرو اجرا خواهد کرد، هرچند واردات خودرو را که پیش تر وعده داده بود هنوز اجرایی نکرده است.

در حال حاضر آمارها حکایت از این دارد که میزان تقاضای سالانه خودرو در ایران حدود یک میلیون و 200 هزار دستگاه است ولی در کشور کمتر از یک میلیون دستگاه تولید می شود و این ناترازی عرضه و تقاضا باعث شده قیمت ها همواره روندی صعودی داشته باشند و هرگونه تغییر قیمت ارز و ... روی بازار اثر منفی می گذارد.

 

بیشتر بخوانید:

قیمت خودرو در بازار ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ اعلام شد

وعده وزیر صنعت برای خودروهای وارداتی همچنان نامعلوم / هدف واردات خودرو تنظیم بازار یا درآمدزایی است؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه