English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

سکوت دستگاه قضا در مقابل کلاهبرداری ۸۰۰ میلیاردی کریپتولند

در حالی که کلاهبرداری صرافی کریپتولند برای دستگاه قضایی ثابت شده، اما به دلیل نقص اطلاعات رسیدگی به جرایم این پرونده را به تعویق انداخته و سرمایه مالباختگان در صرافی کریپتولند ۱.۵ ساله مسدود شده و حتی شایعاتی درباره متواری شدن سینا استون وجود دارد.

سکوت دستگاه قضا در مقابل کلاهبرداری 800 میلیاردی کریپتولند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، هرچند در یک سال گذشته بازار رمزارزها نزولی شده و بسیاری از آن زیان دیدند اما برخی از سرمایه گذاران قبل از اینکه بازار رمزارزها نزولی شود در تله کلاهبرداری افتادند و زیان دیدند، برای نمونه خریداران توکن BRG که به نام کریپتولند معروف بود یک سال و نیم پیش به دلیل کلاهبرداری صرافی متضرر شدند و بعد اعلام کردند سینا استون مدیرعامل ان ورشکسته شد و اردیبهشت ۱۴۰۰ به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور بازداشت شد و شش ماه بعد با قید وثیقه برای جبران سرمایه‌های مردم که به 800 میلیارد تومان می رسید آزاد شد و در همین آذر 1401 همه شایعه شد که از کشور خارج شده اما هیچ کدام از مقامات رسمی کشور هم نسبت به ان واکنشی نشان ندادند.

در حالی که کلاهبرداری صرافی کریپتولند برای دستگاه قضایی ثابت شده، اما به دلیل نقص اطلاعات رسیدگی به جرایم این پرونده را به تعویق انداخته تا به نوعی مشکلات ناشی از کمبود قانون درباره کلاهبرداری های رمزارزها و غیره اصلاح شود. از این رو سرمایه مالباختگان در صرافی کریپتولند ۱.۵ ساله مسدود شده و حتی شایعاتی درباره متواری شدن او وجود دارد. 

 

 وضعیت پرونده صرافی کریپتولند در دستگاه قضایی

طبق اعلام مسئولان قضایی، در ابتدا تمامی شاکیان پرونده کریپتولند برای تعیین تکلیف سرمایه‌شان باید اطلاعات و جزییات دارایی را در « سامانه عودت دارایی کاربران کریپتولند » بارگذاری می کردند، و بسیاری از کاربران این روند را دنبال کردند اما جزئیات چگونگی رسیدگی به این پرونده هنوز مشخص نیست، در حالی که در همان زمان قرار بود بعد از بررسی سوابق تراکنش‌ها در سکوی کریپتولند دارایی مردم آن‌ها باز گردانده شود.

اسفند ماه سال گذشته نامه‌ای از سمت دادستان به وکیل پرونده 70 مالباخته کریپتولند رسیده بود با این عنوان که اگر استوی هیچ اقدام مثبتی در پس دادن دارایی مردم نداشته باید به زندان بازگردد. در همین راستا سرمایه گذاران در کریپتولند به تجمعات اعتراضی برای بازپس‌گیری دارایی خود دست زدند

کریپتولند صرافی‌های رمز ارز از سال ۱۳۹۶ با جذب بیش از ۲۰۰ هزار کاربر وارد معاملات رمز ارز شد و بعد از بعد از مسدود شدن این صرافی امکان واریز و برداشت پول و دسترسی به دارایی‌های دیجیتال برای کاربران مسدود شد و او با وعده داشتن دارایی آزاد شد در حالی که طبق قانون استوی برای آزادی باید وثیقه‌ای معادل بدهی کاربران یعنی ۸۰۰ میلیارد تومانب به دستگاه قضا می داد اما او با وثیقه ۱۳۰ میلیارد تومانی آزاد شد و تاکید کرده بود که پس از رفع موانع فنی سایت جهت دسترسی کاربران بازگشایی خواهد شد و کاربران قدیمی می‌توانند برای جبران ضرر دو ماه بدون کارمزد از خدمات صرافی استفاده کنند، اما هنوز خبری از جبران خسارت نیست. زیرا از آنجایی که اپلیکیشن این صرافی بصورت اوپن سورس و با گرفتن یک API از خارج کار می کرده دارایی رمزارزی به کیف پول های خارج از کشور این صرافی انتقال یافته است و حالا اگر او از کشور خارج شده باشد تمام سرمایه مردم از بین رفته است.

 

بیشتر بخوانید:

دلیل مماشات دستگاه قضا با سینا استوی چیست؟ / پرونده کریپتولند همچنان جنجالی

ماجرای مالباختگان صرافی کریپتولند به کجا رسید؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه