English

حجت الاسلام و المسلمین جواد اسماعیل نیا عنوان کرد؛

اولویت خبرنگاران باید مردم باشد نه مسئولان

امام جمعه بندرلنگه گفت: یک خبرنگار بیشتر به مردم تکیه کند تا مسئولین و تلاش شود دردهای مردم به تصویر کشیده شود.

اولویت خبرنگاران باید مردم باشد نه مسئولان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین جواد اسماعیل نیا امام جمعه بندرلنگه به مناسبت روز خبرنگار در دیدار با خبرنگاران با بیان اینکه حرفه عاشقانه‌ای به نام خبرنگاری در تقدیم کشور ایران اسلامی وجود دارد یکی از افتخارات این نظام الهی است عنوان کرد: خبرنگاران باید از اقشار متعهد، دلسوز، علاقمند و پایبند به ارزش های ناب اسلام و انقلاب باشند و تمام سعی آنان ایجاد فضای وفاق، همگرایی، وحدت در جامعه باشد؛ از درج مطالبی که سبب یاس و سرخوردگی مردم می شود و فضای تشنج را به جامعه القامی کند دوری کنند.

وی در ادامه گفت: این بدان معنی نیست که خبرنگار فقط باید از مسئولین تعریف کند یک خبرنگار بیشتر به مردم تکیه کند و مسئولین هم باید پاسخ‌گوی خبرنگاران باشند.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا افزود: خبرنگار باید اولویت های نیازهای مردم را شناسایی کند و برروی گزارش های مردمی کار کنند چون امروز تعامل با ساختار های مردم سالاری و انقلابی از وظایف اساسی حرکت های تبلیغی و اجتماعی رسانه ها به شمار می آید.

وی با اشاره به اینکه خبرنگار باید پیگیر پروژه های معطل مانده و رفع مشکلات مردم باشد و کمبودهای در سطح شهر به گوش مسئولان برسانند اضافه کرد: مسئولان باید پاسخگوی خبرنگاران باشند چون زبان گویای مردم هستند و پیگیری ها را رها نکنید و آن‌ را تا آخرین مرحله استمرار دهید، زیرا ضرب العجل و قراردادن برای پیگیری مشکلات و مسائل بسیار مهم و حائز اهمیت است.

امام جمعه بندرلنگه در ادامه افزود: بندرلنگه را می بایست از حیث کار جهادی، بسیجی و پیگیری اولویت های مردم باشد و این حرکت دادن این بندر تاریخی به سمت پیشرفت و حل دردهای مردم خواهد رفت.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا با بیان اینکه باید فرهنگ‌ کار و جهادی را در بندرلنگه ترویج کرد و اگر یک مسئول مسئولیتی را پذیرفت و یک خبرنگار از او سوال کرد باید پاسخگو باشد نه اینکه به سرعت از کنار آن عبور کند اظهارداشت: رسانه زبان گویا و سخنگوی مردم است و حق دارد از وی خواسته های مردم را طلب کند، مسئول نیز باید با مستند و دلیل به آن‌ها پاسخ دهند چون شفاف سازی رسالت سنگین اصحاب رسانه است.

وی در ادامه گفت: مسئولان حق ندارند خبرنگار مورد غضب و خشم خود قرار دهند و یا با اخم و ترش‌خوئی برخورد کنند، فقط باید پاسخگوی خبرنگاران باشند.

امام جمعه بندرلنگه تصریح کرد: وحدت، انسجام و هم‌افزایی نیروهای توانمند و خواص در کشور داریم که متاسفانه صاحب کرسی هستند اما هیچ استفاده‌ای از اندیشه آن ها نمی شود، این درد بزرگی است و اصحاب رسانه در این مورد باید ورود کند تا این چرخ بزرگ فکری حرکت کند.

بیشتر بخوانید:

مجالس حسینی در کنار شور باید معرفت افزایی به همراه داشته باشد

وی با اشاره به اینکه خبرنگار نباید به حواشی که برای مردم سود و نفعی ندارد پردازد گفت: پیشرفت مردم و شهرستان در گرو فعال شدن رسانه ها است و جا دارد رسانه ها صدای مردم یا شهروند خبرنگاران خود را توسعه دهند و رنج و درد مردم و کاستی ها را انعکاس دهند.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا در پایان افزود: خبرنگاران افسران جهاد تبیین هستند و این وظیفه بسیار مهمی است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه