English

جلسه اول لیزر موهای زائد

در حال حاضر لیزر موهای زائد تنها راه حل حذف دائمی موهای زائد است که استفاده از بهترین دستگاه‌های لیزر، اپراتورهای مجرب و مراقبت های قبل و بعد از لیزر، باعث می شود تا به صورت ایمن و مؤثر، نتایج چشمگیری از درمان گرفته شود.

جلسه اول لیزر موهای زائد

به گزارش خبرگزاری موج، به طور حتم شما هم به دنبال راه حلی هستید که برای همیشه از شر موهای زائد بدنتان خلاص شوید؛ در حال حاضر لیزر موهای زائد تنها راه حل حذف دائمی موهای زائد است که می توانیم به شما خانم ها و آقایان پیشنهاد کنیم. جلسه اول لیزر موهای زائد، برای حذف موهای زائد بسیار مهم است. استفاده از بهترین دستگاه‌های لیزر، اپراتورهای مجرب و مراقبت های قبل و بعد از لیزر، باعث می شود تا به صورت ایمن و مؤثر، نتایج چشمگیری از درمان گرفته شود. جلسه اول لیزر موهای زائد، نمی تواند تمامی موهای زائد شما را از بین ببرد اما با تمدید جلسات درمانی و رفع تمامی موهای زائد، آرزوی شما برای داشتن پوستی شفاف و براق، محقق خواهد شد. مرکز لیزر سپیدار در سعادت آباد، شرایط جلسه اول لیزر را در اینجا براتان توصیف می کند.

* در جلسه اول لیزر موهای زائد چه اتفاقی می افتد؟

شاید یکی از دلهره های هر فردی در جلسه اول لیزر، ضخیم شدن موها پس از لیزر باشد. پس از حل این دلهره بی جا، در جلسه اول لیزر، ابتدا کرم بی حسی روی پوست زده می شود سپس با استفاده از اشعه دستگاه  لیزر، به صورت انتخابی به فولیکول‌های رشد مو که در لایه‌ میانی پوست هستند صدمه وارد می شود و با گرم شدن بخش پیاز مو و از کار افتادن فولیکول‌ها، رشد موهای زائد متوقف می‌شود. انتظار داشتن پوستی بدون مو، صاف و براق در همان جلسه اول لیزر، غیر واقع‌بینانه و دور از انتظار است و بجز قرمزی اندک پوست، تفاوت قابل توجهی در کم شدن موهای خود نمی بینید. با تخریب فولیکول ها، بدن شروع به جایگزین کردن آنها با بافت های اطراف محلی که قبلاً فولیکول مو وجود داشت، می کند و فولیکول های مرده به صورت پوسته پوسته می ریزند و این پروسه 2 تا 4 هفته زمان می برد و با شیو کردن دیگر اثری از موهای زائد باقی نمی ماند.

 بسته به موضع محل درمان، جلسه اول لیزر ممکن است از چند دقیقه تا یک ساعت طول بکشد؛ استفاده از عینک برای محافظت از چشمها در برابر نور لیزر الزامی است.ظرف 5 الی 14 روز بعد از اولین جلسه لیزر، اکثر موهای زائد شروع به ریزش می کنند اما موهایی که در دوره کمون و نهفتگی بوده اند شروع به رشد می کنند. به مدت 4 الی 6 هفته بعد از اولین جلسه، برای جلسات دوم و سوم لیزر باید اقدام شود و سپس، هر شش تا هشت هفته درمان را ادامه می‌ یابد تا دوره درمان با لیزر به اتمام برسد؛ در نهایت یک تا دو جلسه لیزر درسال، برای حفظ نتایج ضروری ست.

* پیش از شروع جلسه اول لیزر چه کار کنیم؟

پیش از شروع به لیزر موهای زائد، می بایست چند نکته را رعایت کنیم تا تآثیر لیزر، در رفع موهای زائد افزایش پیدا کند؛ چند نکته مهم به شرح زیر است:

  • به مدت دو هفته قبل از لیزر از موم، وکس یا بند انداختن اجتناب کنید.

  • به مدت دو هفته قبل از لیزر در معرض نور آفتاب قرار نگیرید و از محصولات برنزه کردن استفاده نکنید.

  • موضعی را که قرار است تحت درمان با لیزر قرار بگیرد تنها با تیغ شیو کنید.

  • در منطقه ای که می خواهید لیزر انجام دهید از محصولات آرایشی بهداشتی مثل دئودورانت، عطر، لوسیون و مواد آرایشی استفاده نکنید.

* مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

نتایج فوق العاده درمان موهای زائد با لیزر زمانی آشکار می شود که کلیه نکات مراقبتی و دستورالعمل های پزشکی به خوبی رعایت شود، مهم ترین این مراقبت ها عبارتند از:

  • به علت سوزش و حساسیت پوست، بعد از لیزر بهتر است از لباس های گشاد و نخی استفاده کنید.

  • 24 ساعت بعد از اولین جلسه لیزر موهای زائد، برای رفع تورم و التهاب می توانید از ژل آلوئه ورا استفاده کنید.

  • از کرم های ضد آفتاب با SPF بالای 30 و ضد آب، برای بخش‌هایی از بدن که پوشاندشان ممکن نیست، استفاده کنید.

  • شما می توانید 24 ساعت بعد از اولین لیزر، از مواد آرایشی با ترکیبات طبیعی استفاده کنید.

  • موهای زائدی را که رشد کرده اند، می توانید با تیغ شیو کنید؛ استفاده از سایر روش ها توصیه نمی شود چون کندن موها از ریشه باعث می شود لیزر نتواند به فولیکول ریشه موها آسیب بزند.

  • از کرم های برنزه کننده پوست استفاده نکنید، چون موجب خراش و آسیب به پوستتان می شوند.

  • به مدت 24  ساعت از بیلیچینگ اجتناب کنید.

  • موهای زائدی که تحت لیزر در اولین جلسه قرار گرفته اند را مالش ندهید  هر چند ممکن است به ظاهر سرعت از بین رفتن موهای زائد را بالا ببرد اما در کل این کار مضر است.

  • نوشیدن آب فراوان بعد از لیزر و در طول دوره‌ درمان، موجب می شود تا پوست شما دچار کم آبی نشود. حفظ رطوبت پوست در طی جلسات لیزر باعث افزایش اثرات لیزر موهای زائد می‌شود.

  • به مدت دست کم 48 ساعت، از ورزش، فعالیت فیزیکی، جکوزی، سونا و مواردی از این دست باعث گرم شدن بافت پوستی می‌شوند، اجتناب کنید زیرا موجب صدمه و عوارض احتمالی می شود.

  • حداقل تا 5  روز بعد از لیزر موهای زائد، از کارهایی مانند وکس، تاتو، الکترولیز، لایه برداری، روش‌های جوانسازی مختلف مانند اندولیفت، هایفوتراپی، میکرونیدلینگ و … خودداری کنید.

  • اگر در پوست خود احساس گرما می کنید یا پوستتان نسبت به لمس حساس شده، می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید؛ البته هیچ وقت به طور مستقیم یخ را روی پوست نگذارید.

* نتایج لیزرموهای زائد

موفقیت آمیز بودن روش لیزر موهای زائد به شرایط مختلفی مثل کیفیت دستگاه لیزر، شرایط فیزیکی بدن هر فرد، نوع پوست، ناحیه تحت درمان، نوع مو، تعداد جلسات لیزر و تخصص پزشک، بستگی دارد. به تجربه ثابت شده است حذف موهای زائد با لیزر نتیجه ای ماندگار و با دوام دارد و بعد از 6 تا 8 جلسه درمانی بیش از 90 درصد موهای زائد از بین می روند و با شارژ سالیانه درمان، این یک روش دائمی برای حذف موهای زائد، محسوب می شود. فاصله زمانی بین جلسات و تعداد آن ها، با توجه به چرخه رشد موی افراد متفاوت است وعواملی مثل نوع هورمون های رشد هر فرد، مصرف دارو، وراثت و بارداری در چگونگی رشد مجدد موها مؤثر است. درمان موی زائد با لیزر عوارض اندکی مثل تورم، التهاب و سوزش نیز دارد که طی زمان کوتاهی پس از درمان رفع می شود و در کل این روش درمان غیرتهاجمی و ایمن است.

* لیزر موهای زائد در کلینیک پوست و مو سپیدار سعادت آباد

حذف موهای زائدی که شفافیت و درخشندگی پوست ما را تحت تآثیر قرار می دهند از گذشته تا به حال دغدغه افراد بسیاری بوده است که به زیبایی و جذابیت خود اهمیت می دهند. مرکز لیزر سپیدار با مجهز بودن به استاندارد ترین و با کیفیت ترین دستگاه های لیزر و دارا بودن کادری مجرب درزمینه ارائه خدمات زیبایی، آماده است تا مراجعین محترم را برای همیشه از شر موهای زائد، آسوده خاطر کند. پس از مشاوره رایگان با متخصصان این مرکز، بهترین پلن درمانی  متناسب با شرایط شما برایتان طراحی می شود و شما با هزینه ای مناسب و معقول می توانید به اهداف درمانی مورد نظر خود در حذف موهای زائد، دست پیدا کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی