English

امکان درمان دیسک کمر بدون جراحی در مازندران فراهم شد

فوق تخصص درد و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه امکان درد دیسک کمر بدون جراحی در مازندران فراهم شد، گفت: تا زمانی که دیسک‌ها پاره نشده باشند، به راحتی امکان درمان با لیزر بدون نیاز به عمل جراحی وجود دارد .

امکان درمان دیسک کمر بدون جراحی در مازندران فراهم شد

به گزارش خبرگزاری موج، ابوالفضل فیرزویان در گفت و گویی بیان داشت: دردها به دو نوع حاد و مزمن تقسیم می‌شوند، در مورد دردهای حاد به عنوان مثال می‌توان به دردهای حاد بعد از اعمال جراحی اشاره کرد که از طریق بلوک اعصاب محیطی و یا کارگزاری پمپ‌های ضد درد می‌توان به درمان آنها پرداخت.

وی افزود:دردهای مزمن، دردهایی هستند که بسیار آزار دهنده بوده و اثرات بسیار مخرب جسمی و روحی به همراه داشته و باعث کاهش چشمگیر کیفیت زندگی در بیماران می‌شوند. رشته فوق‌تخصصی درد که یکی از رشته‌های جدید علم پزشکی می‌باشد بطور بسیار جامع به این نوع از دردها می‌پردازد و با اقداماتی فوق‌تخصصی می‌تواند سبب کاهش و یا از بین رفتن دردهای مزمن شود، به عنوان مثال از جمله دردهای مزمن می‌توان به درد در بیماران سرطانی اشاره کرد.

فوق تخصص درد و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:بیمارانی که مبتلا به سرطان می‌شوند، در پروسه بیماری دچار دردهای بسیار شدیدی می‌شوند، برای کاهش درد در این بیماران، با توجه به نوع و محل قرارگیری توده سرطانی، استفاده از بلوک عقده‌های عصبی که مسؤول انتقال درد هستند در برنامه کاری قرار می‌گیرد، که به این ترتیب بطور چشمگیری سبب کاهش درد در بیماران می‌شود. البته لازم به ذکر است که کاهش و یا از بین بردن درد هیچ گونه تاثیری در روند خود سرطان ندارد.

فیروزویان افزود:اقدامات این رشته فوق‌تخصصی برای درمان دردهای ستون فقرات به صورت کم تهاجمی و بدون نیاز به بیهوشی و جراحی بوده و توسط دستگاه اشعه ایکس و با وسایل مخصوص در زمانی که بیمار کاملا هوشیار و بیدار بوده تحت بی حسی موضعی انجام می‌شود.

وی گفت:بعنوان مثال در بیمارانی که از دردهای ناشی از تنگی کانال نخاع رنج می‌برند، با روش‌های فوق تخصصی می‌توان به درمان و بهبود شرایط زندگی در این بیماران پرداخت.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد:در بیمارانی که بعد از اعمال جراحی ستون فقرات دچار دردهای مجدد در ستون فقرات شده اند می‌توان با روش‌های خاص با باز کردن کانال نخاعی و از بین بردن چسبندگی‌ها شرایط بیماران را بهبود بخشیده و نیاز به عمل جراحی مجدد را برطرف کرد.

فیروزیان گفت: برای بیمارانی که از دردهای ناشی از دیسک‌های بیرون زده و یا به اصطلاح سیاتیک رنج می‌برند با استفاده از روشهای فوق‌تخصصی  به درمان آنها با لیزر پرداخت و بدین ترتیب بیمار از عمل جراحی بی‌نیاز شده و کاملا درمان می‌شود.

وی گفت: تا زمانی که دیسک‌ها پاره نشده باشند، به راحتی امکان درمان با لیزر بدون نیاز به عمل جراحی وجود دارد، و نیز در زمانی که دیسک پاره شده ولی نیاز به عمل جراحی باز نداشته باشد می‌توان از روش‌های غیر جراحی دیگری برای کاهش التهاب و حجم دیسک مربوطه اقدام کرده و سبب بهبود بیماران شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: اگر مراجعه زودتر و به موقع انجام شود، پاسخ به درمان بسیار عالی خواهد بود. ضمنا با همکاری بی‌دریغ مدیر گروه بیهوشی خانم دکتر زمانی و رئیس وقت بیمارستان امام خمینی ساری دکتر شفیع‌زاد برای نخستین‌بار در مازندران لیزر دیسک کمر بصورت سرپایی بدون نیاز به بیهوشی و جراحی در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری تاکنون 10 مورد انجام شده و میزان رضایت‌مندی بیماران بسیار بالا است.

فیروزیان گفت: در این روش که بصورت سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی و جراحی انجام میشود، نیازی به برش جراحی بر روی بدن بیمار نیست و فقط تحت بی‌حسی موضعی تنها با یک سوزن مخصوص مقدار جزئی از دیسک بیمار توسط لیزر تخلیه شده و با کاهش فشار درونی دیسک و کوچکتر شدن آن، فشار از روی ریشه‌های عصبی برداشته شده و بیمار کاملا بهبود پیدا می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    ایا برای دیسک گردن هم این روش وجود دارد

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه