English

مدیر عامل سازمان آتش نشانی در گفتگو با خبرگزاری موج اعلام کرد:

شرط تخریب ساختمان ۱۵۳ بهار/ تاکنون ۱۱ هزار ساختمان پرخطر شناسایی شده است

مدیرعامل سازمان آتش نشانی در خصوص آخرین وضعیت ساختمان ۱۵۳ بهار پس از آتش‌سوزی و جذب آتش نشانان زن توضیحاتی را ارائه داد.

شرط تخریب ساختمان ۱۵۳ بهار/ تاکنون ۱۱ هزار ساختمان پرخطر شناسایی شده است

 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران‌ در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج با اشاره به آخرین وضعیت ساختمان 153 بهار اعلام کرد: این ساختمان در مرحله کارشناسی و ارزیابی قرار گرفته و با توجه به شرایط استحکام قرار است در خصوص تخریب یا عدم تخریب ساختمان تصمیم‌گیری شود. در همین ارتباط نیز این مسئله در دستور کار قرار گرفته و در صورت صدور حکم از سوی دادستانی این ساختمان تخریب می‌شود.

وی درخصوص چرایی عدم انتشار لیست ساختمان های ناایمن گفت: تعداد این ساختمان ها ده یا بیست عدد نیست که بخواهیم لیستی از آن ارائه دهیم متاسفانه چند هزار ساختمان ناایمن در تهران وجود دارد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تصریح کرد: تنها در پایش اولیه که ۳۳ هزار ساختمان را شامل شده است ۱۱ هزار ساختمان پرخطر شناسایی شده است.

محمدی با بیان اینکه پایش این ساختمان ها همچنان توسط سازمان آتش نشانی درحال انجام است خاطرنشان کرد: این پایش زمان بر بوده و پیش از هرچیز شهروندان و کسبه باید نسبت به این هشدارها بی تفا‌وت نباشند و نسبت به ایمن سازی ساختمان های خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در برج ۱۰ سال ۱۴۰۰ به مالک ساختمان ۱۵۳ بهار اخطار صادر شد تاکید کرد: در حال حاضر نیز مالک تحت تعقیب قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی با ابراز تاسف نسبت به شهادت قریب رضا دارابی اظهار داشت: پیگیری پرونده ثبت شهادت این شهید بزرگوار نیز در حال انجام است.

محمدی همچنین درخصوص خرید تجهیزات جدید برای آتش نشانی مطرح کرد: ما هرساله نسبت به خرید تجهیزات مورد نیاز برای ایستگاه های آتش نشانی براساس رفتار شهر اقدام می کنیم.

وی همچنین درخصوص آغاز فعالیت رسمی زنان آتش نشان بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲، ۱۶ زن آتش نشان در ایستگاه ۷۷ ستارخان مستقر می شوند. 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی با اشاره به برنامه سازمان برای جذب بانوان جدید عنوان کرد: در صورتی که خروجی فعالیت آتش نشانان زن مناسب باشد برای جذب مجدد بانوان آتش نشان اقدام می شود.

 

بیشتر بخوانید:

عملیات مهار آتش‌ سوزی در ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار

آتش سوزی یک ساختمان هفت طبقه در مرکز پایتخت/ شهادت فرمانده ایستگاه ۱۲۰ در جریان عملیات +فیلم

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه