English

محمدتقی نقدعلی در گفتگو با خبرگزاری موج:

انحصار در حوزه وکالت سبب ورود غیرمتخصص‌ها می‌شود/ لزوم شکستن دیوار انحصار برای احقاق حقوق مردم

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، با اشاره به لزوم گشایش عرصه فعالیت در حوزه وکالت، گفت: شکسته شدن انحصار در عرصه وکالت سبب احقاق حق مردم خواهد شد.

انحصار در حوزه وکالت سبب ورود غیرمتخصص‌ها می‌شود/ لزوم شکستن دیوار انحصار برای احقاق حقوق مردم

محمدتقی نقدعلی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، در خصوص لزوم رفع انحصار از حرفه وکالت بیان کرد: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، تقریبا انحصار را در تمام عرصه‌ها شکست و همین امر گام مثبتی در راستای احقاق حقوق مردم خواهد بود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس، ادامه داد: بدون شک ۹۹ درصد این انحصارها، جنبه منفعت و تعارض منافع دارد، یعنی دارای یک پشتوانه تخصصی و مسئله مصلحتی نیست؛ به عنوان مثال: یک مجموعه‌ در عرصه فعالیت خود، تلاش می‌کند تا با کاهش رقابت، سود به دست آمده نیز افزایش یابد، لذا در این مسیر، دست به ایجاد انحصار می‌زند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، افزود: حوزه وکالت مانند دیگر مشاغل اعم از کارشناسان دادگستری، سردفتری، کارشناسان مسکن و… نیازمند تخصص است؛ اما گاها شاهد هستیم به دلیل انحصار در این عرصه، جای پای افرادی محکم شده که نه تنها تخصص لازم را ندارد بلکه تجربیات و توانایی کمتری نسبت به سایر متخصصان دارند؛ درواقع انحصار موجب شده که این افراد به نوعی جاخوش کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، با تاکید بر اینکه بر اساس آمارهای جهانی، ایران به لحاظ درصد تناسب وکیل به جمعیت، در رتبه پایین‌تری نسبت به سایر کشورها قرار گرفته است، گفت: فضای فعالیت وکالت باید گشایش داشته باشد و افرادی که ۷۰ درصد نمره آزمون مربوطه را کسب می‌کنند، باید بتوانند در این عرصه فعالیت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی