English

امانقلیچ شادمهر در گفتگو با خبرگزاری موج:

کمبود تعداد داروخانه‌ها در کشور نشان دهنده انحصار در روند مجوز است/ تسهیل در صدور مجوزها مانع از اعمال نفوذ می‌شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در راستای آیین نامه تاسیس داروخانه ها، دلیل دخالت عمده وزارت بهداشت در تسهیل صدور کسب و کارها را اشباع بودن بازار دانست.

کمبود تعداد داروخانه‌ها در کشور نشان دهنده انحصار در روند مجوز است/ تسهیل در صدور مجوزها مانع از اعمال نفوذ می‌شود

امانقلیچ شادمهر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، درباره آیین نامه تاسیس داروخانه ها و ضرورت اصلاح این آیین‌نامه گفت: این موضوع، از سوی مرکز پژوهش های مجلس نیز مثبت ارزیابی شده است و توانسته داروسازان را هم تا حدی نسبت به آینده خود امیدوار کند.

وی در مورد انحصار های این آیین نامه پیش از اصلاح، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۳۰ هزار داروساز وجود دارد اما تعداد داروخانه‌ها به نصف تعداد این افراد هم نمی‌رسد، این مسئله نشان دهنده سخت‌گیری و انحصار است؛ چراکه داروسازان ملموس‌ترین و در دسترس‌ترین کادر درمان برای مردم هستند.

تسهیل صدور مجور تاسیس داروخانه‌ها

شادمهر همچنین به ویژگی‌های سودمند اصلاح آیین نامه تاسیس داروخانه‌ها اشاره کرد و افزود: با این تجدید نظر در مورد تسهیل صدور مجور تاسیس داروخانه‌ها، کسی نمی‌تواند اعمال نفوذ کند؛ در واقع موافقان و مخالفان نیز آن را به عنوان فرصتی برای خدمت‌رسانی و گامی رو به جلو می‌دانند.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تصریح کرد: با تجدید نظر در روند مجوز تاسیس داروخانه‌ها، امیدواریم که روند مناسبی طی شده و انحصارها شکسته شود، در واقع این تصمیم، هیات مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوز کسب و کار را از حالت انحصار خارج می‌کند و شکل قانونی به آن‌ها می‌دهد.

وی در پاسخ به اینکه چرا اکثر مخالفین این طرح شامل مسئولین وزارت بهداشت هستند، اظهار کرد: دخالت عمده وزارت بهداشت در تسهیل صدور کسب و کارها، به دلیل اشباع بودن بازار است که منجر به ممنوعیت صدور مجوز کسب و کار از سمت این نهاد شده است.

وی ادامه داد: همچنین طبق آرای هیئت دیوان عدالت اداری، موکول کردن تاسیس داروخانه‌ها به نیاز منطقه، رعایت فاصله داروخانه‌ها از یکدیگر و از این دست علل، به خاطر انحصارگرایی وزارت بهداشت بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه