English

یزدی‌خواه در گفتگو با خبرگزاری موج:

ایجاد انحصار در حوزه وکالت را قبول نداریم/ در پی ایجاد انحصار، فساد پدید می‌آید

نماینده مردم تهران در مجلس شورای انقلاب اسلامی، با اشاره به تبعات انحصار در حوزه وکالت، گفت: ایجاد انحصار موجب فساد می‌شود لذا در هیچ حوزه‌ای نباید انحصار رخ دهد.

ایجاد انحصار در حوزه وکالت را قبول نداریم/ در پی ایجاد انحصار، فساد پدید می‌آید

سید‌علی‌یزدی‌خواه‌ در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری موج، در خصوص لزوم رفع انحصار از حرفه وکالت، گفت: انحصار در هیچ حوزه‌ای پذیرفته شده نیست چراکه در پی ایجاد انحصار، فساد پدید خواهد آمد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: انحصار در حوزه وکالت از سایر حوزه‌ها متمایز نیست و محدودیت در آن، مشکلاتی را ایجاد می کند که رفع آن، زمان‌بر خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، انحصار در وکالت را خسارت‌بار عنوان کرد و رفع آن در این حوزه را امری ضروری دانست و بیان داشت: در همین راستا لازم است بر اساس علایق افراد، موضوع عرضه و تقاضا در حوزه وکالت را مورد توجه قرار داد تا خدمات وکلا به صورت برابر به متقاضیان ارائه شود.

وی همچنین با اشاره به تاثیرات منفی انحصار در حوزه وکالت، تصریح کرد: امروزه برخی از قضات، تمایل بیشتری برای فعالیت در عرصه وکالت دارند و درصدد استعفا از حوزه قضاوت هستند چراکه بر این باورند درحالی بار زیادی از پرونده‌ها را بر دوش می‌کشند که حقوقشان متناسب با حجم کار نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: گاها قراردادهای میلیاردی وکلا، سبب می‌شود برخی قضات به دنبال ادامه فعالیت خود در عرصه وکالت باشند که همین موارد ضرورت رفع انحصار درحوزه وکالت را نشان می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • محمد

    انقلابی عمل کنید و باج ندهید ، قضات هم باید مثل ما آزمون بدهند ، انحصار و رانت یعنی قاضی بدون آزمون دادن، پروانه وکالت بگیره. تعارض منافع رو از بین ببرید

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی