English

ادامه انحصار طلبی‌های کانون‌ وکلای دادگستری / کانون از استارتاپ‌های حقوقی شکایت کرد

کانون وکلای دادگستری در راستای ادامه انحصارطلبی‌های خود، بعد از شکست در جلوگیری از طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار، در مقابله با استارتاپ‌های خدمات حقوقی شمشیر را از روبست.

ادامه انحصار طلبی‌های کانون‌ وکلای دادگستری / کانون از استارتاپ‌های حقوقی شکایت کرد

به گزارش خبرگزاری موج؛ کانون وکلای دادگستری مرکز که گویا به هیچ وجه حاضر نیست دست از انحصارطلبی بکشد، بعد از شکست در جلوگیری از طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار، وارد فاز رقابت و مقابله با استارتاپ‌های خدمات حقوقی شد.

در حالی که حمایت از استارتاپ‌های حقوقی در دوره تحول قضائی در دستور کار دستگاه قضائی قرار گرفته و حتی آیت‌الله رئیسی رئیس وقت قوه قضائیه در آئین افتتاح پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضائی بر حمایت دستگاه قضا از این استارتاپ‌ها تأکید کرده بود، از یکی از استارتاپ‌های حقوقی تحت عنوان آنچه دخالت در امر وکالت خوانده، شکایت کیفری مطرح کرده که این شکایت در شعبه بازپرسی دادسرای ناحیه ۳ مطرح رسیدگی است.

کانون وکلا در شکایت از سیدوک به عنوان یکی از نخستین استارتاپ‌های خدمات حقوقی، دخالت این اپلیکیشن در امر وکالت را دستاویز قرار داده در حالی که این اپلیکیشن مانند بسیاری از استارتاپ‌های موجود در حوزه‌های مختلف هیچ دخالتی در امر وکالت ندارد و فقط دسترسی مردم به وکلا و خدمات حقوقی را تسهیل کرده است.

از سوی دیگر این اپلیکیشن در کنار اشتغالزایی، هزینه وکالت در پرونده‌های قضائی را به طرز چشمگیری کاهش داده است؛ پرونده‌هایی که بنا بر آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان ۹۰ درصدشان بدون وکیل در محاکم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه