English

از جعل نماد ساماندهی تا نشست هم اندیشی پلیس فتا با آرون گروپ!

در حالیکه هیچگونه مجوزی برای خرید و فروش آنلاین طلا به هیچ شرکتی داده نشده است، سایت آرون گروپ در مطلبی از نشست هم اندیشی با پلیس فتا خبر داده است، خبری که باید دید پلیس فتا چه واکنشی نسبت به آن نشان خواهد داد.

از جعل نماد ساماندهی تا نشست هم اندیشی پلیس فتا با آرون گروپ!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، آرون گروپ شرکتی که به فعالیت در زمینه خرید و فروش آنلاین طلا پرداخته است از 7 بهمن ماه 1398 فعالیت خود را آغاز کرده است، این در حالی است که به گفته مسوولان بانک مرکزی خرید و فروش طلا به صورت آنلاین هیچگونه مجوزی ندارد و هر گونه فعالیت برای خرید و فروش آنلاین طلا غیر قانونی است.

در همین زمینه محمد کشتی آرا نائب دوم رئیس اتحادیه طلا و سکه گفت:بار‌ها هشدار‌های لازم را در حوزه خرید و فروش طلا و سکه داده ایم. خرید و فروش طلا در فضای مجازی ممنوع است و هیچگونه مجوزی صادر نشده است.

خبرگزاری موج در گزارشی به سازمان ها و نهاد های مسوول اخطار امکان وقوع اتفاقی به مانند سکه ثامن را داد و از مسوولان خواست تا فعالیت این شرکت را بررسی کرده و اگر غیر مجاز است با فعالیت آن برخورد و اگر در فضای کنونی کشور فعالیت این شرکت مناسب است با ارائه مجوز جنبه قانونی به آن بدهند!

بیشتر بخوانید:

ادامه فعالیت آرون گروپ این بار بی نماد الکترونیک

در گزارش یاد شده به جعل برخی موارد در سایت آرون گروپ اشاره کردیم که پس از چند روز نماد جعلی را از سایت برداشته و به جای حل مساله بخشی از صورت مساله را پاک کردند.

پس از آن با بررسی مجدد سایت تنها مجوز هایی که در این سایت قرار گرفته بررسی شد و در قسمت استاندارد و تاییدیه ها دو گواهی ایزو 9001 و 10002 قرار داده شده است و در حال حاضر مجوزی که دالی بر قانونی بودن فعالیت این سایت باشد  در این سایت قرار داده نشده است.

اما نکته جالبی که در این بررسی مشاهده شد خبر نشست هم اندیشی آرون گروپ با پلیس فتا بود! نشستی که در صورت برگزاری آن جای سوالات بسیاری را در اذهان عمومی باز می کند!

در همین رابطه با یکی از کارشناسان سایت آرون به صحبت پرداختیم و درباره صحت و سقم این خبر و ویدیوهای منتشر شده در آن سوالات پرسیدیم. این کارشناس به طور قطع از برگزاری این نشست خبر داد و با تایید این خبر گفت شخص حاضر در ویدیو یکی از کارشناسان پلیس فتا است.

وقتی از وی نام شخص را پرسیدیم با تاخیری چند ساعته و با پیگیری مجدد اعلام کردند: به دلیل مسائل امنیتی امکان گفتن نام این کارشناس وجود ندارد!

این در حالی است که سه ویدیو از صحبت های این کارشناس در سایت آرون قرار داده شده است.

اما موضوع وقتی جذابتر می شود که این ویدیوها در صفحه آرون گروپ در سایت آپارات با توضیحات: "گزیده ای از جلسه هم اندیشی با حضور روسا و کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ پیرامون امنیت معامله گران مجموعه بزرگ آرون در فضای مجازی" منتشر شده است!

حال باید دید آیا نشستی به عنوان نشست هم اندیشی سایت آرون گروپ با پلیس فتا برگزار کرده است؟ اگر جواب آری است که علت این نشست چه بوده آن هم وقتی پرونده ای به تلخی سکه ثامن همچنان جلوی روی مالباختگان آن باز است چه دلیلی برای برگزاری نشست با سایتی که مجوزهای قانونی فعالیت - خرید و فروش آنلاین طلا- خود را ندارد. آیا این نشست باعث اعتماد عمومی به این سایت نخواهد شد!؟

اگر شخصی با دیدن این مطلب به این سایت اعتماد کند و در نهایت اگر این سایت در مسیر سکه ثامن قرار بگیرد، نقش پلیس فتا در این اعتماد بسیار پر رنگ خواهد بود.

به گزارش موج، در گزارش هایی به بررسی ابعاد مختلف سایت های خرید و فروش آنلاین طلا پرداخته ایم و هشدارهای ابتدایی را به سازمان های متولی داده ایم و حال باید دید فعالیت این قبیل سایت ها تا کجا ادامه پیدا خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • سیاوش

    خیلی ممنون بخاطر رو کردن دست این مجموعه کلاهبرداری آرون ، اینا خیلی ها رو مالباخته کردن ، بخدا من خودم یه وام ازدواج داشتم از سر ناآگاهی وارد این مجموعه کردم بعد یه هفته گفتن موجودی نداری و پولت رو باختی تو رو خدا کمک کنید ما به حقمون برسیم

  • حسن

    اینها یه مجموعه کلاهبرداری حرفه ایی هستن ممنون بخاطر اینکه دارید دستشون رو رو میکنید ، تو رو خدا بیشتر پیگیر بشید

  • سیاوش

    ممنون که پیگیر این گروه کلاهبرداری هستید

  • ناشناس

    سلام، بخدا خیلی ها هستن که از این مجموعه آرون مالباخته شدن ، ممنون که پیگیر هستید

  • ناشناس

    روزانه دو یا سه تا شماره حساب برای واریز وجه ارائه میدن و میگن به حساب قبلی پول نفرستید ، عقل هم این رو حکم میکنه که این مجموعه آرون بجز کلاهبرداری چیزی نداره وگرنه یک شماره حساب میدادن و به کارشون ادامه میدادن

  • علی

    صد هزار یا دویست هزار جایزه میدن و مردم رو به سمت این مجموعه میکشونن ولی در عوض پونصد میلیون پونصد میلیون از جیب ملت می دزدند و کاری میکنن که هر کس وارد این مجموعه میشه تمام سرمایه خودش رو از دست میده بعد که پیگیر میشی میگن تو طرح ضرری ها شرکت کن تا قسمتی از ضرورت جبران بشه وقتی میپرسی طرح ضرری ها چیه میگن چندین نفر رو به مجموعه وارد کن تا قسمتی از ضررت جبران شه ، یعنی بخدا قسم کلاهبردار تر از مجموعه آرون پیدا نمیشه

  • علیرضا

    بهتره گفته بشه مجموعه کلاهبرداری آرون

  • سایه

    یه مجموعه کلاهبرداری به تمام معنا هستش این آرون و متاسفانه با هزار نیرنگ داره به کارش ادامه میده , از مسولیت خواهشمندم جلوی اینها وایسن تا با سرمایه مردم بازی نشه , و ممنون از خبرگزاری موج به خاطر پیگیری که در این مورد انجام میدید

  • مرتضی واحدی

    همیشه باید کار از کار بگذره که یه مفسد اقتصادی رو پیگیرش شد ، آرون یه مجموعه کلاهبرداری هستش که مدیریتش خارج از کشور هست و داره کلاه گشادی سر مردم میزاره

  • رضا محمدی

    یعنی هیچ کس جلوی اینها رو نمی گیره تا گندش در بیاد

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه