English

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد:

سفره هفت سین ایرانی در میدان امیر چقماق یزد پهن شد

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: در نوروز 96 برای نخستین بار سفره هفت سین ایرانی در میدان امیر چقماق یزد پهن شد.

سفره هفت سین ایرانی در میدان امیر چقماق یزد پهن شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر،  محمدرضا نصیری با اشاره به وجود 6 هزار و 500 ابنیه تاریخی در استان یزد اظهار داشت: استان یزد بیش از 6 هزار و 500 ابنیه تاریخی دارد که از میان یک هزار و 500 بنا، ثبت ملی شده است.

وی افزود: امسال تا روز ششم فروردین براساس آماری که اداره راهداری اعلام کرده 2 میلیون و 500 هزار خودرو وارد استان یزده شد که طی هماهنگی هایی که با آموزش و پرورش و سازمان ورزش و جوانان صورت گرفت 200 مرکز اقامتی برای اسکان مسافران نورزی در استان یزد فراهم شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به رشد 25 درصدی بازدید گردشگران از جاذبه های گردشگری استان اظهار داشت: میزان بازدید از مراکز تاریخی و تفریحی استان از آغاز تعطیلات تا پنجم فروردین، یک میلیون و 700 هزار نفر بوده که بیشترین آنها مربوط به باغ دولت آباد، باغ جهانی پهلوان پور و آتشکده زرتشتیان است.

نصیری تصریح کرد: در بخش نوروز متفاوت، مسابقات بین‌المللی باشگاهی فوتبال ساحلی در استان یزد برگزار شد که با استقبال خوبی مواجه شد و علاوه بر این برای نخستین بار 10 کمپ کویرنوردی نیز ایجاد شد که مکملی برای بافت تاریخی استان یزد محسوب می شود و مسافران می توانند از خدمات مختلف آن اعم از موتورسواری، ورزش های هوایی و سافاری بهره برند.

وی با بیان اینکه امسال در بحث حوادث جاده ای شاهد کاهش تلفات در مسیر تردد مسافران بودیم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان یزد در مسیر طریق الرضا قرار دارد و مسافران سایر استان ها به‌ویژه استان های جنوبی و غربی برای رفتن به مشهدمقدس از این استان عبور می کنند، خوشبختانه با توجه به حجم بالای خودرو در این مسیر با همکاری های خوبی که با مجموعه راهور و پلیس راه ایجاد شد، مشکل خاصی به وجود نیامد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه