English

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

کج‌سلیقگی و ایجاد محدودیت سبب ناهنجاری درخصوص «حجاب» شده است

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در رابطه با ناهنجاری‌های مربوط به حجاب برخی گردشگران گفت: اشکال ما این است که می‌خواهیم کج سلیقگی و بد سلیقگی و ایجاد محدودیت را به زور حاکم کنیم و بخشی از ناهنجاری‌هایی که در موضوع حجاب مشاهده می‌کنیم رفتار واکنشی و عکس‌العمل مردم به برخی از این سختگیری‌های بلاوجه است.

کج‌سلیقگی و ایجاد محدودیت سبب ناهنجاری درخصوص «حجاب» شده است

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج در رابطه با کشف حجاب گردشگران خارجی و ناهنجاری‌های اخلاقی در برخی تورهای نوروزی توضیح داد: ما در هماهنگی که با دستگاه‌های مرتبط به موضوع حجاب در سراسر کشور داریم مصوبات شورای فرهنگ عمومی در این خصوص را اجرا خواهیم کرد. بر اساس مصوبات شورای فرهنگ عمومی گردشگران در اماکن گردشگری تردد می‌کند و اگر تخلفی باشد رسیدگی به آن بر عهده اماکن است و اماکن و نیروی انتظامی در این خصوص وظیفه روشنی داشته و در خصوص این وظیفه نیز آزادی عمل دارند.

وی تاکید کرد: ممکن است اختلافاتی وجود داشته باشد اما همه دستگاه‌ها در این خصوص انجام وظیفه می‌کنند. به عنوان مثال در مورد حافظیه شیراز که آن اتفاق افتاد برای تحویل سال افتاد که یک مانوری از فرهنگ ملی ایرانیان نشان داده شد، بیش از ۲۰ هزار نفر به آنجا آمده و یک شاخه گل آسیب ندید و هیچ حاشیه فرنگی و سیاسی نیز ایجاد نشد که این در همکاری با همه دستگاه‌ها اتفاق افتاد.

  وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: اگر ما در این کشور بتوانیم یک ظرفیت مناسب فرهنگی ـ اجتماعی متناسب با همه سلیقه‌ها ایجاد کنیم، هیچ مشکلی نخواهیم داشت. اشکال ما این است که می‌خواهیم کج سلیقگی و بد سلیقگی و ایجاد محدودیت را به زور حاکم کنیم و بخشی از ناهنجاری‌هایی که در موضوع حجاب مشاهده می‌کنیم رفتار واکنشی و عکس‌العمل مردم به برخی از این سختگیری‌های بلاوجه است.

ضرغامی افزود: بنده به صحبت‌های آقای محسنی اژه‌ای در شب‌های احیا استناد می‌کنم که ایشان گفتند ما نباید سلیقه خاصی را به زور به مردم تحمیل کنیم بلکه باید به اندازه کافی در چهارچوب شرع و در چارچوب ضوابط اسلامی و انقلابی شرایط را فراهم کنیم و انقدر تنوع داشته باشیم و قدرت انتخاب بالا باشد که مردم در همین چهارچوب نظام احساس کنند که تمام امکانات برای آنها فراهم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه