English

معاون استانداری فارس اعلام کرد؛

ثبت بیش از ۲ میلیون پلاک خودرو‌های ورودی به فارس

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: آمار دریافتی از تردد خودروها نشان می‌دهد در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ بیش از ۲ میلیون خودرو وارد فارس شدند.

ثبت بیش از ۲ میلیون پلاک خودرو‌های ورودی به فارس
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد فرخ‌زاده با بیان اینکه در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ در مجموع ۲,۱۷۲,۲۱۵ پلاک خودرو وارد فارس شده‌اند، گفت: ۵۷ درصد این خودروها عبوری بوده‌اند و کمتر از یک روز در فارس توقف داشته‌اند، ۲۴ درصد بین ۱ تا ۳ روز، ۱۳ درصد بین ۳ تا ۵ روز و ۶ درصد بین ۵ تا ۷ روز در فارس اقامت داشته‌اند.

فرخ‌زاده اظهار کرد: ۶۵ مجتمع خدمات رفاهی در فارس از گردشگران پذیرایی می‌کنند و بیشترین تعداد مجتمع در کشور متعلق به فارس است.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس افزود: در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۰ فروردین، یک میلیون و ۲۲۸ هزار و ۴۴۶ نفر از اماکن گردشگری استان بازدید کرده‌اند که از این تعداد ۱۵۸ هزار و ۵۱ نفر از اماکن تحت مدیریت دانشگاه شیراز، ۶۳ هزار و ۵۵۸ نفر از اماکن تحت نظارت شهرداری و ۳۰ هزار و ۶۸۸ نفر از خانه زینت‌الملک تحت مدیریت بنیاد فارس‌شناسی بازدید داشته‌اند.

وی با بیان اینکه بجز اقامتگاه‌های تحت پوشش میراث فرهنگی، در مجموع ۲ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۲۷ اسکان در استان صورت پذیرفته، افزود: یک میلیون و ۹۴۳ هزار و ۲۷ اسکان توسط آموزش و پرورش و ۴۶۲ هزار اسکان توسط مراکز تحت مدیریت شهرداری شیراز انجام شده است. بیشترین آمار اسکان آموزش و پرورش در کشور متعلق به فارس است.

معاون استاندار فارس با اشاره به روزهای پرترافیک فرودگاه بین‌المللی شیراز افزود: طبق آمار تجمیعی، از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۰ فروردین۱۴۰۳، هزار و ۱۱۵ پرواز از شیراز انجام شده و اعزام و پذیرش مسافر ۱۲۶ هزار و ۶۱۲ نفر بوده است.

فرخ‌زاده افزود: در بخش حمل و نقل ریلی نیز در این بازه زمانی با ۲۴ قطار ورودی و خروجی، ۸ هزار و ۵۲۰ مهمان ورودی و ۸ هزار و ۵۵۱ مهمان خروجی از استان فارس ثبت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه