English

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرگزاری موج؛

علت تلف شدن شیر باغ وحش مشهد «کهولت سن و بیماری» بود

سلاجقه گفت:ما طبق قانون؛ نظارت بر باغ وحش‌ها را داریم اما اینکه یک شیر در همچین مجموعه‌هایی نسبت به سنی که دارد و بیماری که دارد تلف شود، طبیعی است.

علت تلف شدن شیر باغ وحش مشهد «کهولت سن و بیماری»  بود

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، در رابطه با تلف شدن شیر باغ وحش مشهد اظهار کرد: سن این شیر بالا بود و نهایتاً به دلیل ابتلا به بیماری تلف شد.

وی افزود: ما طبق قانون نظارت بر باغ وحش‌ها را داریم اما اینکه یک شیر در همچین مجموعه‌هایی نسبت به سنی که دارد و بیماری که دارد تلف شود، طبیعی است.ما در این زمینه مرتباً ورود کردیم و دامپزشکی متخصص نظارت داشت و کار را دنبال کرد اما نهایتاً به دلیل ابتلا به بیماری و همچنین بالا رفتن سن این شیر تلف شد.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: خود انسان هم زمانی که سنش بالا رود حتی اگر تمام متخصصان هم دست به دست هم بدهند عمرش تمام می‌شود در خصوص حیوانات نیز همین موضوع وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری موج،«ریشا» شیر نر باغ وحش مشهد که زاده همین مکان بود، پس از حدود ۲ ماه از رسانه‌ای شدن حال وخیمش،تلف شد.گمانه زنی فعالان فضای مجازی و محیط زیست در خصوص سوء تغذیه این حیوان را به همراه داشت. اما بررسی تیم متخصص با حضور 9 دامپزشک در همان زمان نشان داد که میزان گلبولهای سفید کروی شکل در بدن این گونه، اندکی زیاد و نشان دهنده وجود عفونت است، ضمن اینکه در زمان انجام معاینات، شیر دچار دفع مدفوع بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه