English

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

به دنبال تامین حقابه پایدار دریاچه ارومیه هستیم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از رایزنی با وزارت نیرو برای تامین حقابه دریاچه ارومیه از پشت سدها و پساب انتقالی شهرهای ارومیه و تبریز خبر داد.

 به دنبال تامین حقابه پایدار دریاچه ارومیه هستیم

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج در رابطه با آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت: سطح تراز دریاچه افزایش پیدا کرده است اما با توجه به شرایط ممکن است که تراز آن باز هم کاهش پیدا کند اما خوشبختانه با توجه به کارهایی که سازمان حفاظت محیط زیست پیش از بارش‌ها در تالاب‌های اقماری دریاچه انجام داده بود و هم به دلیل بارش‌های خوبی که داشتیم خوشبختانه الان دریاچه شرایط خوبی داشته و حتی مردم در دریاچه در حال قایق سواری هستند.

وی درباره اینکه آیا این روند ادامه‌دار خواهد بود، توضیح داد: این مورد بستگی به شرایط دارد البته ما سعی می‌کنیم که بحث حقابه دریاچه را پیگیری کرده تا به طور کامل محقق شود. امسال برای اولین بار در کشور بود که رهاسازی حقابه دریاچه از پشت بسیاری از سدهای این حوضه آبریز انجام شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: ما هم بحث رهاسازی حقابه از سدها و هم بحث پساب انتقالی را پیگیر خواهیم کرد تا انشالله یک حقابه پایدار برای دریاچه ارومیه اتفاق بیفتد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه