English

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر خبر داد

ثبت ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر شب اقامت تا پایان ۶ فروردین ماه/ کاهش محسوس آمار تلفات جاده‌ای در نوروز ۹۶

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از ثبت 29 میلیون و 700 هزار نفر شب اقامت تا پایان ششم فروردین ماه امسال خبر داد.

ثبت 29 میلیون و 700 هزار نفر شب اقامت تا پایان 6 فروردین ماه/ کاهش محسوس آمار تلفات جاده‌ای در نوروز 96

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، زهرا احمدی پور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ظهر امروز با حضور در دبیرخانه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از روند خدمت‌رسانی این ستاد بازدید کرد.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در ابتدای این جلسه ضمن عرض خسته نباشید به اعضای ملی و استانی ستادها و تقدیر از حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دبیرخانه ستاد مرکزی اظهار داشت: اعضای ستادهای خدمات سفر با تلاش های خود در بازه اجرای طرح سفرهای نوروزی سعی کردند تا امور سفر و میزبانی در سراسر کشور برای مسافران با رضایتمندی و خاطری آسوده همراه باشد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: طرح مدیریت و اجرای سفرهای نوروز 96 از نیمه آذر ماه 95 با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه ستاد که به میزبانی سازمان تعزیرات برگزار شد آغاز و دستورالعمل مربوطه به همه استان ها ابلاغ شد که پیرو آن وزیر کشور نیز طرح را با دستورالعمل های خود به استان های سراسر کشور ابلاغ نمودند. 

رحمانی موحد ادامه داد: از دو ماه قبل از نوروز 96 هماهنگی و اشتراک نظر بین تمام دستگاه ها مطابق سال های گذشته البته با نگاهی نو و متفاوت انجام شد تا کار مربوط به سفرها و میزبانی در سراسر کشور به نحو بسیار مطلوبی عمل شود.

وی با بیان اینکه امسال سفرهای نوروزی با شرایط آب و هوایی متفاوتی همراه بود، گفت: وضعیت آب و هوایی نوروز امسال استان‌های زیادی را تحت تاثیر خود قرار داد و خدمات انتظامی، ترافیک، راهداری وغیره را با حجم‌ بسیار بیشتری بر شانه دستگاه های مسئول گذاشت.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: خوشبختانه این دستگاه ها با مدیریت خوب خود توانستند تبعات و آثار منفی این موضع را کاهش دهند.

رحمانی موحد عنوان کرد: حجم زیاد سفرها در استان های مختلف سبب شد تا بخش های نظارتی و خدمات پایانه ای فعال شوند به طوری که پایانه های ریلی، هوایی و جاده ای و مرزی همه درگیر حجم سفرها و مسافرت های مردم هستند.

وی در ارتباط با میزان و حجم خدمات در سفرهای نوروزی اظهار داشت: شاخص فعالیت ها از 26 اسفند 95 تا پایان 6 فروردین 96 بوده که در حمل و نقل جاده ای بیش از 4 میلیون و 450 هزار نفر از وسیله نقلیه عمومی استفاده کرده‌اند که این تعداد شامل وسایل نقلیه شخصی نمی شود و بیشترین آمار تردد مربوط به وسایل نقلیه شخصی است.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر تصریح کرد: میزان ترددها در پایانه مرزی در بخش ورودی 253 هزار نفر و در بخش خروجی 382 هزار نفر گزارش شده است که تمام پایانه های مرزی کشور را شامل می شود؛ همچنین در حمل و نقل هوایی متوسط پروازهای داخلی و بین المللی 17 هزار و 220 هزار نفر پرواز با حجم جابجایی بیش از 2.2 میلیون نفر ثبت شده است.

رحمانی موحد خاطرنشان کرد: در استفاده از حمل و نقل ریلی نیز بیش از یک میلون نفر، راه آهن را به عنوان وسیله حمل و نقل خود انتخاب کرده اند.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر همچنین با اشاره به اقدامات دستگاه های عضو ستاد بیان کرد:‌ در بحث خدمات امدادی سازمان امداد و نجات با هدف کمک به مسافران نوروزی بیش از 2 هزار و 880 ماموریت را در سطح کشور انجام داده است.

وی افزود: سازمان جوانان هلال احمر نیز بیش از 2 میلیون و 200 هزار اطلاع رسانی را در بحث سلامت، برپایی چادرها و خدمات فرهنگی و ارائه بروشور انجام داده است؛ در وازرت دادگستری و تعزیرات حکومتی نیز حدود 55 هزار پرونده در شعب سیار و ثابت رسیدگی شده که این مجموعه در همه عرصه های خدماتی حاضر بوده‌اند و مجموعاً 16 هزار بازرسی را انجام داده اند.

رحمانی موحد خاطرنشان کرد: مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس به عنوان نماینده وزارت بهداشت 133 هزار ماموریت را از 26 اسفند 95 تا 6 فروردین96 گزارش کرده که برخی از این ماموریت ها شهری و برخی نیز خدمات جاده‌ای بوده است.

 

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در بحث مربوط به کانون اتوموبیل‌رانی و جهانگردی که سامانه 09629 نیز در این مجموعه مستقر است، این سامانه را تقویت تا از طریق آن، اطلاعات مسیرها و جاذبه ها و بازارچه های صنایع دستی و نوروزگاه ها در اختیار مسافران قرار گیرد و با کمک همراه اول هر مسافری که وارد استانی می‌شد پیامکی مربوط به جاذبه های استان را دریافت می کرد.

وی یادآور شد: تا ششم فروردین ماه بیش از 26 هزار تماس با سامانه 09629 برقرار شده که تنها 105 مورد ثبت شکایت داشتیم، از این تعداد 60 مورد مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی، 25 مورد هتل و مهمانپذیرها و 12 مورد جاذبه و 8 مورد پذیرایی بوده است.

رحمانی موحد با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از اعضای موثر ستاد است که طرح خود را از یکم اسفند ماه95 با مدیریت روی خدمات اصناف آغاز کرد، اظهار داشت: 347 هزار بازرسی در کل کشور توسط این وزارتخانه صورت گرفته که بعضا به تشکیل پرونده نیز منجر شده و 12 هزار گزارش مردمی با سامانه 124 و یا اتاق اصناف انجام شده است.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر افزود:‌ سازمان هواشناسی نیز بعنوان دیگر عضو ستاد با اعلام وضعیت آب و هوا مناطق مختلف و پیش بینی روزهای آتی به مسافران و مدیریت استان ها جهت اجرا، اقدامات لازم را انجام داده است. 

وی با اشاره به اینکه دو پایه آماری جهت ثبت سفر در ستاد مصوب شده است، گفت: برای ثبت تعداد سفرها با مکانیزمی که تا رده فرمانداری ها باید آن را تایید کنند بحث نفر شب اقامت در مراکز اقامت رسمی را پیگیری می کنیم که تا پایان ششم فروردین ماه 29 میلیون و 700 هزار نفر شب اقامت ثبت شده است، همچنین از اماکن تاریخی و فرهنگی و زیارتی کشور تا پایان ششم فروردین 34 میلیون نفر بازدید ثبت شده است.

رحمانی موحد با ابراز خرسندی از کاهش آمار تلفات جاده ای عنوان کرد: با اعلام پلیس راهور از ابتدای طرح نوروز 96 تا به امروز  کاهش 4 درصدی تلفات جاده ای را در بخش جان باختگان شاهد بوده ایم و همچنین 5 درصد نیز مجروحان تصادفات کاهش یافته است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ارتباط با برنامه های تهیه شده در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تولیدات برنامه های گردشگری در نیمه دوم سال 95 نسبت به نیمه نخست این سال رشد 36 درصدی داشته و شبکه شما نیز متمرکزتر در فصل تعطیلات عمل کرده است.


 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه