English

امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پیامی مشترک سالروز جمهوری اسلامی را گرامی داشتند

امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پیام مشترک اعلام داشتند که ۱۲ فروردین سندی افتخارآمیز و بی‌مانند در تاریخ جمهوریت است.

امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پیامی مشترک سالروز جمهوری اسلامی را گرامی داشتند
به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه

، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و استاندار کرمانشاه در پیام مشترکی عنوان کردند، ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران سندی افتخارآمیز و بی‌مانند در تاریخ جمهوریت است.

در پیام مشترک حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری و محمدطیب صحرایی آمده است: یوم الله ۱۲ فروردین ماه سندی افتخارآمیز و بی‌مانند در تاریخ جمهوریت و مردم سالاری کشور عزیزمان ایران سرافراز است که ملت عزیز ما پس از تحمل طولانی رنج استبداد و استعمار و به رغم میل ابرقدرت‌های شرق و غرب، با عنایت الهی و فداکاری و با تقدیم شهیدان والامقام، به آن دست یافت.

در بخش دیگر این پیام آمده است: ملت بزرگ ایران در جریان انقلاب شکوهمند اسلامی، با توکل به خداوند و بر اساس شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»، رژیم طاغوت را به زیر کشید، اما حضرت امام خمینی اعلی‌الله مقامه، براساس اسلام و ابتکار بی‌نظیر خویش، همین رویکرد افتخار آمیز ملی و شعار عمومی را هم به رای آزادانه‌ تمام مردم گذاشت و به عنوان اولین انقلاب تاریخ، تمام ارکان آن را بر پایه‌ خواست و حمایت رسمی و قانونی ملت بنا کرد. نتیجه این رفراندوم نیز تایید ۹۸ درصدی نظام حاکمیتی جدید، با عنوان مقدس "جمهوری‌اسلامی" بود.

در ادامه پیام امام جمعه و استاندار کرمانشاه آمده است: نظام جمهوری اسلامی میراث امام و شهدای والامقام است که نه جمهوریت آن قابل چشم پوشی و نه اسلامیت آن قابل عقب نشینی است.

رمز پایداری، صلابت، پیشرفت و استقامت بی‌سابقه ملت ایران در برابر سخت‌ترین حمله ها، توطئه ها، تحریم‌ها و فشارهای تحمیلی دشمنان و استکبار جهانی را نیز در روز ۱۲ فروردین باید جستجو کرد.

ملتی که برای انقلاب اسلامی خویش، بهای سنگینی پرداخت کرده و بر نتیجه آن مهر تایید زده است، به هیچ قیمتی از ثمره‌ آن که جمهوری اسلامی است و در واقع تحقق آرزوی همه‌ انبیاء و اولیاء الهی در طول تاریخ محسوب می‌شود، دست نخواهد کشید.

در ادامه این پیام چنین آمده است: همزمانی این ایام با سالروز شهادت حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام، بار دیگر شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را که یکایک آن‌ها برگرفته از آموزه‌های گرانقدر پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و مولای متقیان امیرالمؤمنین سلام الله علیه بوده، پیش روی همگان گذاشته است. آموزه‌ای که مقبولیت حکومت را از آن مردم می‌داند و تا وقتی توده‌ مردم از آن حضرت درخواست نکردند، از پذیرفتن رهبری امت امتناع کردند.

از پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله نقل شده است که فرمودند: من و علی پدران این امت هستیم.

مردم شریف استان کرمانشاه اینک در حالی روز جمهوری اسلامی را گرامی می‌دارند که در عزای شهادت پدر معنوی خویش، حضرت امام علی علیه السلام سیاه‌پوش و عزادار هستند و برای گرامیداشت سالروز عروج آن امام همام در ۱۳ فروردین آماده می‌شوند.

در بخش پایانی پیام مشترک امام جمعه و استاندار کرمانشاه هم آمده است: اینجانبان ضمن گرامیداشت روز جمهوری اسلامی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم ولایت‌مدار استان در ماه مبارک رمضان و به ویژه در شب‌های پرفضیلت قدر، سالروز شهادت اولین امام و پیشوای مسلمانان و شیعیان جهان را به ملت بزرگ ایران و تمام هم استانی‌های عزادار تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم و از خداوند متعال توفیقات روزافزون مردم مؤمن و شریف استان شهید پرور کرمانشاه در اداء دین نسبت به آن حضرت و اهل بیت عصمت و طهارت را مسئلت داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه