English

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

روز ملی کرمانشاه به زودی وارد تقویم رسمی می‌شود

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اعلام کرد: روز ملی کرمانشاه در تقویم رسمی کشور در آینده‌ای نزدیک ثبت می‌شود.

روز ملی کرمانشاه به زودی وارد تقویم رسمی می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه

، سید مجید امامی در دیدار با محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه، از شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه به عنوان یکی از  موفق‌ترین شوراهای فرهنگ عمومی کشور بویژه در بحث نوآوری در جریان سازی و گفتمان سازی فرهنگی یاد کرد.

وی افزود: امروز در استان کرمانشاه شاهد جریان‌های تحول ساز فرهنگی هستیم که در عرصه فرهنگ و هنر توانسته موجب جذب اقشار مختلف مردم شود که نمونه آن را در جشنواره موسیقی فجر و شور و نشاط آن مشاهده کردیم.

امامی تاکید کرد: در استان کرمانشاه تحولات لازم در حوزه فرهنگ و هنر شکل گرفته و در آینده نیز قطعا شاهد رونق بیش از پیش فعالیت‌های فرهنگی در این استان خواهیم بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تاکید بر لزوم تقویت شوراهای فرهنگ عمومی گفت: این کار مستلزم رصد و پایش نقاط ضعف و قوت و تسلط بر موضوعات مورد نیاز جامعه است و در همین راستا برنامه داریم که اتاق رصد را در استان‌ها فعال کنیم.

امامی در ادامه از ثبت روز ملی کرمانشاه در تقویم رسمی کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: روز ملی کرمانشاه در پنجم مرداد ماه و در سالروز عملیات مرصاد در آینده نزدیک به ثبت خواهد رسید که این ایام فرصت مناسبی برای سفر مردم کشور به استان کرمانشاه و آشنایی با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی مردم این دیار خواهد بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور خاطرنشان کرد: همدلی موجود در بین مسئولان ارشد استان کرمانشاه می‌تواند زمینه ساز تحولات فرهنگی ویژه‌ و برگزاری رویدادهای مهم فرهنگی در این استان بویژه در روز ملی کرمانشاه باشد.

 

قرارگاه جامع فرهنگی در کرمانشاه راه اندازی می شود

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه هم در این دیدار ثبت روز ملی کرمانشاه در تقویم رسمی کشور را یکی از مطالبات به حق مردم استان عنوان کرد و افزود: انتظار این است که ثبت این روز با سرعت بیشتری صورت گیرد.

صحرایی عنوان کرد: ثبت روز ملی کرمانشاه در سالگرد عملیات مرصاد یادآور مجموعه‌ای از رشادت‌های مردم استان و ایثار و فداکاری رزمندگان در این منطقه است که فرصتی را برای انجام اقدامات فرهنگی گسترده مهیا می‌کند.

وی با اشاره به جایگاه عملیات مرصاد در بین مردم استان کرمانشاه، گفت: یادمان مرصاد محل عبور بسیاری از مردم در سفرهای فصلی، تجاری،  اربعین و ... است که می‌تواند محلی برای جمع کردن مردم حول یک مسئله مشترک و شکل دادن به اقدامات فرهنگی بعدی باشد.

صحرای از پیگیری تشکیل قرارگاه جامع فرهنگی در استان خبر داد و افزود: بر اساس مشورتی که با نماینده ولی‌فقیه در استان انجام گرفت ضرورت تشکیل قرارگاه جامع فرهنگی در استان احصا شد که می‌تواند فعالیت‌های فرهنگی را منسجم دنبال کند و همچنین به دنبال هدفمند کردن جلسات شورای فرهنگ عمومی برای پرداختن به موضوعات هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه