English

طی بازدید استاندار کرمانشاه؛

مجهزترین بیمارستان سرطان کشور در کرمانشاه بهار ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد

طی بازدید استاندار کرمانشاه از روند اجرایی بیمارستان بهارستان که بصورت تخصصی به بیماری‌های سرطانی اختصاص یافته، قرار شده که این مرکز درمانی مجهز کشوری در اوخر بهار سال آینده افتتاح شود.

مجهزترین بیمارستان سرطان کشور در کرمانشاه بهار 1403 به بهره برداری می‌رسد
به گزارش خبرنگار کرمانشاه خبرگزاری موج

، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه، امروز ۱۱ بهمن در حاشیه بازدید از بیمارستان بهارستان به عنوان مرکز درمانی تخصصی سرطان و رادیوتراپی کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به روند فزاینده سرطان در جوامع ایراز داشت: متاسفانه یکی از بیماری هایی که در دهه های گذشته سیر فزاینده ای در جوامع بشری داشته بیماری سرطان است که نیاز است زیرساخت های درمانی آن توسعه یابد.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه این بیماری علاوه بر رنج و درد بسیار، هزینه های بسیاری هم در بحث درمان دارد و نیاز است مراکز دولتی درمان آن توسعه یابد، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه به برکت سفر مقام معظم رهبری، ساخت بیمارستان سرطان در کرمانشاه تایید و تصویب شد و این پروژه هم اکنون در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.

وی افزود: طبق وعده پیمانکار پروژه، سازه بیمارستان هفته آینده به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جهت نصب تجهیزات تحویل می شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به زمان بر بودن نصب تجهیزات پیشرفته این بیمارستان گفت: آنطور که مسئولان دانشگاه وعده داده اند این پروژه حداکثر تا پایان بهار سال آینده آماده بهره برداری می شود.

صحرایی گفت: اعتبارات اصلی بیمارستان تامین شده و تجهیزات مورد نیاز آن خریداری شده و بخش اندکی از اعتبارات باقی مانده که با جدیت آن را تامین می کنیم.

 

نصب هزار میلیارد تومان تجهیزات در بیمارستان بهارستان

در ادامه قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با اشاره به تکمیل این پروژه، گفت: برخی کارهای جزیی باقی مانده که ظرف یک هفته آینده انجام شده و پروژه به دانشگاه تحویل می شود.

محمدی افزود: از هفته دیگر کار نصب تجهیزات آغاز شده که قدری زمان بر است و این پروژه حداکثر تا پایان بهار سال آینده آماده بهره برداری خواهد شد.

وی افزود: این پروژه با زیربنای ۸۵۰۰ متر مربع در چهارطبقه احداث شده که در طبقه همکف فضای درمانگاه ایجاد شده و مابقی طبقات بخش های بستری هستند.

محمدی گفت: این بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی تنها برای درمان بیماران سرطانی مورد استفاده قرار می گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از این بیمارستان به عنوان مجهز رین و بزرگترین بیمارستانی دولتی درمان سرطان در کشور یاد کرد و افزود: در این بیمارستان دو دستگاه رادیوتراپی، یک دستگاه توموتراپی، یک دستگاه براکی تراپی و یک دستگاه پت اسکن مستقر می شود.

وی با اشاره به قیمت بالای تجهیزات این بیمارستان گفت: حدود هزار میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات این بیمارستان شده است.

محمدی هزینه ساخت سازه این بیمارستان را هم ۲۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه