English

استاندار کرمانشاه خبر داد:

تشکیل اتاق وضعیت خانواده و جمعیت در استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه از تشکیل و راه‌اندازی اتاق وضعیت خانواده و جمعیت در سراسر استان خبر داد.

تشکیل اتاق وضعیت خانواده و جمعیت در استان کرمانشاه
به گزارش خبرنگار کرمانشاه خبرگزاری موج

، استاندار کرمانشاه از تشکیل و راه‌اندازی اتاق وضعیت خانواده و جمعیت در سراسر استان خبر داد و گفت: حدود ۳۰ شاخص مرتبط با حوزه خانواده و جمعیت استان از طریق این اتاق‌ها رصد می‌شود و از طریق آن می‌توان به آمارهای مقایسه‌ای در سطح استان کرمانشاه و کشور آگاهی پیدا کرد.

محمدطیب صحرایی  عنوان کرد: موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری برای مدیریت ارشد استان کرمانشاه از اولویت ویژه‌ای برخوردار است و دستگاه‌ها باید حضوری فعال و جهادی در زمینه اجرای برنامه های این حوزه داشته باشند.

وی در ادامه از تشکیل اتاق وضعیت خانواده و جمعیت در استانداری کرمانشاه خبر داد و گفت: این اتاق یک بستر کارشناسی مناسب برای کمگ به تصمیم گیری و تصمیم سازی‌ بهتر در حوزه خانواده و جوانی جمعیت و طرح های حمایتی این حوزه در استان است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: این اتاق های وضعیت در تمام فرمانداری ها و بخشداری ها تشکیل می شود و تا سطح دهستان ها و روستا ها هم تسری می‌یابد و این امکان فراهم می شود تا وضعیت جمعیتی و آمارهای اثرگذار بر جمعیت در مناطق مختلف استان مورد سنجش قرار گیرد.

صحرایی یادآور شد: تلاش می‌کنیم متناسب با وضعیت هر منطقه از استان، علاوه بر این ۳۰ شاخص، شاخص های دیگری را هم لحاظ کنیم تا با آگاهی بیشتر نسبت به عوامل اثرگذار بر وضعیت جمعیتی، به تصمیم گیری بهتری برسیم.

وی با تقدیر از تلاش های راه و شهرسازی در زمینه واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده و کرمانشاه در رتبه دوم کشور قرار دارد ولی باید تلاش کرد بقیه افراد واجد شرایط هم زودتر صاحب زمین شوند.

استاندار همچنین تاکید کرد: باید با تبلیغات محیطی مناسب خانواده ها از سبد حمایتی دستگاه های مختلف در زمینه طرح جوانی جمعیت آگاهی یابند.

وی تصریح کرد: تجمیع خدمات دستگاه‌های مختلف در زمینه فرزندآوری به اقبال بیشتر مردم برای داشتن فرزند بیشتر کمک می کند.

صحرایی همچنین بر ضرورت راه اندازی اتاق های مخصوص مادر و کودک در سطح اماکن عمومی و اداری پرتردد تاکید کرد و گفت: با توجه گردشگر پذیر بودن استان لازم است در اماکن عمومی پرتردد مانند فرودگاه، ایستگاه قطار، ترمینال‌ها، پایانه ها، مجموعه های تفریحی، بیمارستان ها و ادارات استان، اتاق هایی برای مادر و کودک جهت انجام کارهای ضروری مرتبط و امکان استراحت راه اندازی شود.

در ادامه این نشست گزارشی از عملکرد بانک ها در زمینه پرداخت وام ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن ارائه شد.

همچنین بهزیستی، کمیته امداد و اداره اوقاف در مورد برنامه‌های حمایتی در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری، حمایت از خانواده های دارای فرزند چندقلو، اهدای جهیزیه و ساخت خوابگاه‌های متاهلی ارائه دادند.

راه و شهرسازی هم گزارش آخرین وضعیت واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت در شهرها و روستاها و همچنین جانمایی زمین های جدید در شهر کرمانشاه ارایه کرد.

همچنین مقرر شد نشست مشترکی میان علوم پزشکی، امور بانوان و شهرداری در زمینه جمع بندی پیرامون پیام های مرتبط با حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری و نصب تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر برگزار شود.

در پایان مقرر شد مجموعه های راه و شهرسازی، حوزه علمیه، دانشگاه رازی و علوم پزشکی، بهزیستی بنیاد مسکن و اوقاف در یک نشست مشترک برنامه احداث خوابگاه متاهلین در استان را نهایی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه