English

غلامعلی صادقی:

الزام اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان

رییس کل دادگستری خراسان رضوی بیان کرد: محور اصلی اجرای قانون دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند و این قانون وظیفه سنگینی را روی دوش دانشگاههای علوم پزشکی گذاشته است.

الزام اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، غلامعلی صادقی رییس کل دادگستری خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: آبان ماه پارسال قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به تصویب رسید اما هنوز خیلی از بخش‌های آن اجرایی نشده است.

 صادقی این سخنان را در همایش ملی "تربیت کنشگر مقابله با سقط جنین " اظهار کرد و ادامه داد: محور اصلی اجرای قانون دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند و این قانون وظیفه سنگینی را روی دوش دانشگاههای علوم پزشکی گذاشته است.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی همچنین اضافه کرد: امیدواریم هرچه سریعتر اجرایی شدن بخش های مختلف این قانون با جدیت پیگیری شود زیرا با اجرای آن بسیاری از راه‌های سقط جنین بسته خواهد شد.

محسن ذاکریان رییس بسیج جامعه پزشکی نیز افزود: از جمله موضوعات محوری رویداد ملی تربیت کنشگر مقابله با سقط جنین آمار و وضعیت جمعیت و سقط جنین، عوارض جسمی و روحی سقط، سقط و تعارض آن، مسائل اعتقادی و اخلاق حرفه ای، شبکه مسائل منتهی به سقط، شیوه شناسایی و حمایت از مادران متقاضی سقط و اقدامات فرهنگی و آموزشی مقابله با سقط است.

ذاکریان متذکر شد: این رویداد ملی با هدف تربیت کنشگر برای کاهش آمار سقط جنین، تا پنجم خردادماه ادامه دارد و در طی این مدت، ۲۰ ساعت دوره آموزشی برای شرکت کنندگان برگزار خواهد شد.

رییس بسیج جامعه پزشکی در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم این رویه در کل کشور به‌ خوبی دنبال شود تا شاهد سقط جنین سالم در هیچ کجای کشور نباشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه