English

در نشست هم‌اندیشی با فرماندار کرمانشاه:

پای مطالبه در کرمانشاه لنگ می زند/ شورای شهر به تکلیف قانونیش عمل نکند، منحلش می‌کنیم

فرماندار کرمانشاه در پاسخ به مطالبه خبرگزاری ها در خصوص تعیین و تکلیف اعضای شورای شهر کرمانشاه در معطل گذاشتن لوایح شهری، تاکید کرد: به زودی و بدون هیچ مماشاتی در چارچوب قانون با متخلفین شورای شهر برخورد می کنیم.

پای مطالبه در کرمانشاه لنگ می زند/ شورای شهر به تکلیف قانونیش عمل نکند، منحلش می‌کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، کارد از جایی به استخوان رسید که در عمل اعضای شورای شهر کرمانشاه در یک چالش دو قطبی اکثریت و اقلیت نخ نما که قدمتش به حدود سیزده سال می رسد، در یک جلسه نمایشی شهرداری سعی داشتند مثل همیشه رسانه ها را وسیله بوق و کرنای خود کرده و اینبار بر خلاف سه ماه پیش اینبار موافقین آقای نوروزی در جلسه از رسمیت افتاده شورای شهر شرکت داشتند و وقیحانه تر آنکه همین بزرگواران که سه ماه با غیبت خود جلسات را از رسمیت انداخته بودند، با صدای رسا فریاد می زدند که چرا نماینده فرماندار با متخلفین برخورد نمی کند!

واقعیت اسفبار این است که داستان سوءاستفاده از قوانین شورا توسط اعضا به بهانه های واهی آنقدر از سوی این اعضا نخ نما شده و عملا شهر معطل منافع شخصی این اعضا است که تکرار آن فقط مکررات درد است و بس!

از آنجا که تنها مرجع رسیدگی کننده به این تخلفات فاحش شورای شهر فرماندار کرمانشاه است، لاجرم بیان درد را پیش محمدرضا آمویی، فرماندار کرمانشاه بردم تا شاید بر خلاف سال های گذشته بتواند در عمل پاسخگوی این همه بی قانونی در این شورا باشد .

از این رو خبرگزاری موج در کرمانشاه با دعوت از جمعی از خبرگزاری های مطالبه گر استان طی یک نشست هم اندیشی روند بررسی عملکرد و تعیین و تکلیف وضعیت نابسامان کنونی شورای شهر کرمانشاه را مطالبه کردیم.

ابتدای این نشست که شاید به بیش از یک ساعت طول کشید، مملو از بیان واقعیات تلخی در باب نحوه عملکرد، تخلفات و تعلل ها، باج دهی های شورای شهر و شهرداری بود که به عناوین مختلف در بدنه شورای شهر و شهرداری کرمانشاه بود و مطالبه اصلی و یکسوی تمام رسانه های حاضر این نکته مهم بود که چرا هیئت های نظارتی استان جلوی این همه بی قانونی را که همگی اظهر من الشمس هستند را نمی گیرند؟ و تا کی قرار است مردم این شهر هزینه ناکارآمدی و زیاده خواهی شورای شهر و شهرداری را پرداخت کند؟

 

وضعیت کنونی شورای شهر ادامه پیدا کند منحلش می کنیم

نکته اول و کلیدی که فرماندار کرمانشاه در ابتدای سخنان خود به آن اشاره داشت این جمله بود که چقدر « ما مردم شهر مطالبه گر هستیم» و اینکه چقدر تمامی رسانه های رسمی استان به صورت یکپارچه و جریان ساز در بیان مشکلات و مسائل مدیریت شهری دست به قلم شده اند؟

آمویی با ذکر این سوال سخنانش را چنین ادامه داد: فرمانداری کرمانشاه طی مدتی که از عمر این شورا می گذارد یک قدم خارج از چارچوب قانون حرکت نکرده است و مطئن باشید روند در چارچوب قانون و ورای مماشات تا زمانی که اعضای شورا به تکالیف قانونی خود عمل نکنند، ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداری یار دوازدهم هیچ کس و گروهی نیست و فقط خدمت به مردم را در مسیر کاری خود بر اساس قانون انجام خواهد داد، تاکید کرد: طی نامه و شکایت رسمی شهردار کرمانشاه که به شورای حل اختلاف ارجاع شده مبنی بر اینکه شورای شهر ۲۶ لایحه را به دلیل عدم رسمیت بخشیدن اعضای شورا به جلسات بلاتکلیف گذاشته است، طبق قانون جلسات برگزار خواهد شد و این قول را خواهم داد که در چارچوب قانون و بدون هیچ ملاحظه‌ای متخلفین باید پاسخگو باشند.

فرماندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه شأن و جایگاه شورای تامین جلوگیری از پدیده‌های اجتماعی است که منجر به پدیده‌های امنیتی نشود، خاطرنشان ساخت: به رغم تعریف ماهیتی چنین جایگاهی فرمانداری برای موضوعات عادی همچون تعیین قیمت سرویس مدارس به دلیل کم کاری مدیریت شهری ، شخصا ورود کرده و تکلیف مردم را پس از یک ماه سرگردانی مشخص کرده است.

وی تصریح کرد: واقعیت ماجرا این است که هم فرمانداری و هم مردم از این وضعیت شورا و شهرداری گله مند هستند و این آقایان باید بیایند و پاسخگو باشند و مطمئن باشید اگر روند اخلال در مدیریت شهری توسط شورای شهر ادامه دارد باشد،قطعا یکی از گزینه ها انحلال خواهد بود.

وی در ادامه در پاسخ به یکی دیگر ازاختلافات شورای شهر و شهرداری در رابطه با حجم استخدامی های شهرداری نیز چنین توضیح داد: فرمانداری کرمانشاه با استخدامی های جدید مخالف است و شهرداری باید خیل جابجایی های بی ضابطه که از خدمات شهری به خدمات اداری گسیل کرده است را سرجایش خود در خدمات شهری بازگرداند.

فرماندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه بدنه خدمات اداری شهرداری کرمانشاه به رغم بازنشسته کردن ۳۰۰ نفر همچنان چاق است، تصریح کرد: این شرایط در حالی در بدنه شهرداری اتفاق افتاده که بخش خدمات شهری کمبود نیرو دارد و شهرداری باید جابجایی را بر اساس تعهد اولیه افراد در جای خود مستقر کند.

آمویی در پایان باز هم از تمامی اعضای کنونی شورای شهر خواست که در جلسات حضور داشته باشند و تاکید کرد: نگاه کنونی مدیریت استان کرمانشاه با وقوع اتفاقات اخیر این است که بدون هیچ چشم پوشی تخلفات پیگیری و وضعیت نابسامان شورای شهر هر چه سریعتر روشن شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه