English

روزی برای "نوآوری در گردشگری" کرمانشاه

جشنواره نوآوری در گردشگری با حضور جمعی از مسئولین استانی و کشوری و صاحب نظران و صاحبان ایده در حوزه گردشگری استان کرمانشاه برگزار و به تحلیل آسیب شناسی راه های جذب گردشگر در کرمانشاه پرداخته شد.

روزی برای "نوآوری در گردشگری" کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، اولین جشنواره "نوآوری در گردشگری " کرمانشاه به میزبانی پارک علم و فناوری استان کرمانشاه و سازمان میراث فرهنگی استان با دعوت از مسئولین کشوری و همچنین ایده پردازان صنعت گردشگری کشور و استان برگزار شد.

 

رفع مسئله محور چالش‌های کرمانشاه در اولویت برنامه های جهاد دانشگاهی است

رییس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه از راه ندازی گروه پژوهشی گردشگری فعالیت های تحقیقاتی خبر داد و گفت: اساس فعالیت کارذی جهاد دانشگاهی کرمانشاه بر مبنای نیازها و مسائل استان برنامه ریزی شده و از این رو با هم اندیشی صاحبنظران و نخبگان استان به این نتیجه رسیدیم که یکی از حوزه هایی که می تواند اقتصاد استان را دگرگون کند، حوزه گردشگری است.

مسلم حدیدی با تاکید بر اینکه در بعد آموزش عالی، رشته کارشناسی ارشد گردشگری را هم در استان راه اندازی کردیم، خاطرنشان ساخت: سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه با تمام ظرفیت در این زمینه پای کار است و امیدواریم بتوانیم همه در کنار هم کرمانشاه را به جایگاهی که باید در حوزه گردشگری برسانیم همچنان که استاندار کرمانشاه در این زمینه تاکید ویژه ای دارند و دستگاه ها باید هریک به سهم خود در این زمینه فعالیت کنند.

 

توسعه گردشگری امروز باید به یک دغدغه عمومی برای کرمانشاه بدل شود

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه نیز با تاکید بر اینکه این حوزه به عنوان متولیان زیست بوم فناوری و نوآوری استان به گردشگری کرمانشاه به عنوان یکی از اولویت های اصلی توسعه نگاه می کند، افزود: برگزاری رویداد نوآوری در گردشگری از دو حیث برای ما حائزاهمیت است، نخست این رویداد می تواند موجب ایجاد رقابت و پایداری در کسب و کارهای حوزه گردشگری استان باشد و دوم آنکه این رویداد کمک شایانی در توسعه گردشگری کرمانشاه خواهد داشت.

سیامک آزادی به ظرفیت های بسیار استان در حوزه گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: نوآوری می‌تواند راهبردی اساسی و اولویت دار برای بالفعل کردن پتانسیل های این حوزه باشد، بنابراین این رویداد گامی هدفمند برای پرداختن به چالش های حوزه گردشگری از دریچه نوآوری و بالفعل کردن پتانسیل های این حوزه است.

 

ظرفیت های گردشگری کرمانشاه برای فعلیت نیاز به نگاه نو دارد

سخنران بعد مراسم مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه بود که ضمن تاکید بر رونق گردشگری کرمانشاه با نگاه نوآورانه، خاطرنشان ساخت: صنعت گردشگری به عنوان سه صنعت برتر جهان در تمام ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... حائز اهمیت است  به نحوی که با ورود هر چهار گردشگر، یک شغل دائم ایجاد می شود و اگر سالانه ۲۰ میلیون گردشگر وارد کشور شود عملا می توانیم پنج میلیون شغل پایدار ایجاد کنیم.

فرمانی در توضیح برگزاری اولین جشنواره نوآوری در گردشگری با همکاری جهاد دانشگاهی، پارک علم و فناوری کرمانشاه و اداره کل میراث فرهنگی استان نیر اعلام داشت: در این جشنواره شاهد حضور صاحبنظران و صاحبان ایده حوزه گردشگری هستیم و امیدواریم این جشنواره شروعی برای ایجاد تحولی نو با نگاه نوآورانه و فناورانه در گردشگری باشد.

وی با تاکید بر اینکه کرمانشاه در همه حوزه های گردشگری تاریخی، طبیعی، دفاع مقدس و ... دارای جاذبه ها و آثار بکر و منحصر به فرد، است، ادامه داد:  با یک رویکرد نوآورانه و خلاقانه این آثار به درستی معرفی می شوند و در همین راستا از ظرفیت تمامی دستگاه های استان از جمله پارک علم و فناوری و سازمان جهاد دانشگاهی برای معرفی این جاذبه ها استفاده می کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در اولین اقدام نوآورانه در جهت معرفی جاذبه های گردشگری استان، معرفی استان را در سامانه "کرماشاه گشت" داشته ایم که در این سامانه تمام اطلاعات مورد نیاز در حوزه گردشگری استان کرمانشاه به راحتی برای گردشگران قابل دسترس است.

 

کرمانشاه برای رفع عقب ماندگی های گردشگری نیازمند کار جهادی است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیر در این مراسم با اعلام خبر پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به شرکت های گردشگری و هتل ها به ازای ورود هر گردشگر به استان، اظهار داشت: کرمانشاه در پنج حوزه گردشگری طبیعی، تاریخی، زیارتی، سلامت و دفاع مقدس دارای جاذدبه ها و پتانسیل های بسیاری است و تنها استانی است که بصورت واقعی چهار فصل را درون خود دارد اما متاسفانه تاکنون نتوانستیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

وحید محمدی  با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه ازعقب افتادگی های بسیار در حوزه گردشگری رنج می برد، خاطرنشان ساخت: کرمانشاه حدود ۲۰ سال درگیر جنگ تحمیلی و بازسازی های پس از آن بود و بعد از آن نیز بحران هایی مانند داعش در عراق و در آن سوی مرز استان، زلزله و کرونا و ... را پشت سرگذاشتیم و همه اینها در حوزه گردشگری استان و عقب ماندگی این حوزه اثرگذار بوده است  و امروز باید همه با کار جهادی پای کار آمده و عقب ماندگی های این حوزه را جبران کنیم چرا که با رونق گردشگری است که می توانیم مسیر توسعه استان را سرعت ببخشیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان این مطلب که حوزه گردشگری می تواند پیشران توسعه استان باشد، خاطرنشان ساخت: در شرایط کنونی مرز خسروی یکی از فرصت های اصلی استان برای توسعه گردشگری است و برای رونق بخشیدن به آن با هماهنگی صورت گرفته با بانک مهر ایران قرار بر این است که اگر هر کاروان در این ایام مرز خسروی را برای تردد انتخاب کند به ازای هریک از مسافران کاروان، مبلغ ۱۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به مسئولین کاروان پرداخت می شود.

وی افزود: قرار است در ایام اربعین در تمام شهرستان ها نمایشگاه صنایع دستی برپا شود تا از این فرصت در کنار بهره گیری معنوی، بتوانیم بهره ای هم برای معرفی ظرفیت های استان در حوزه صنایع دستی داشته باشیم.

وی افزود: علاوه بر این برای رونق گردشگری استان، با هماهنگی و تفاهم نامه ای که با همین بانک داریم، مقرر شده که اگر هر تور گردشگری، هتل و ... گردشگرانی را به استان بیاورند، به ازای هر گردشگر مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به آنها تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود.

گفتنی است که در این مراسم سه ایده "ایجاد اقامتگاه رصدخانه ای استان" ارائه «رامین خدادادی»، "گردشگری کشاورزی و محیط زیست همراه با زنجیره ارزش تولیدات خرد روستایی" ارائه «کوروش مهرابی» و "اولین مجله تخصصی ویدئویی ایران در حوزه گردشگری" ارائه «شرکت افق سبز عصر جدید» به عنوان سه ایده برتر اولین جشنواره "نوآوری در گردشگری" کرمانشاه معرفی شدند.

همچنین در پایان این مراسم از کتابچه " معرفی ۱۰۰ استارتاپ برتر گردشگری جهان" رونمایی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه