English

رئیس جهاد دانشگاهی در کرمانشاه:

جهاد دانشگاهی خط شکن کارهای بزرگ است

رئیس جهاددانشگاهی با تاکید بر اینکه اولویت اقدامات را اتمام کارهای نیمه تمام متمرکز کرده‌ایم، گفت: جهاددانشگاهی خط شکن انجام کارهای بزرگ است.

جهاد دانشگاهی خط شکن کارهای بزرگ است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، دکتر حسن مسلمی نایینی، امروز ۱۱ مردادماه سال جاری در آیین افتتاح واحد تولید کربن فعال از قیر طبیعی در کرمانشاه، با اشاره به ذخایر غنی قیر طبیعی در استان کرمانشاه گفت: متاسفانه این ذخایر به دلیل خام فروشی دستاورد خاصی برای استان و کشور ندارد و در همین راستا نیاز است بطور تخصصی در بحث فرآوری این محصول اقدام شود.

وی افزود: یکی از ویژگی های جهاد دانشگاهی ورود به عرصه های زمین مانده کشور است و در همین راستا برای جلوگیری از خام فروشی این محصول با ارزش، کار فرآوری آن از ۱۵ سال پیش در جهاد دانشگاهی کرمانشاه آغاز شد.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه این نهاد عهده دار پروژه های بزرگی در کشور بوده گفت: جهاد دانشگاهی از همان ابتدا رسالت خود را انجام کارهای بر زمین مانده و سخت کشور تعیین کرده و تا به امروز با موفقیت این رسالت را به انجام رسانده است.

وی افزود: این مجموعه همیشه خط شکن کارهای سخت و دشوار در کشور بوده و  به شعار " ما می‌توانیم" به معنای واقعی آن جامه عمل پوشانده است.

نایینی با تاکید بر اینکه امروز بعد از ۱۵ سال کار جهادی و تحقیقاتی شاهد افتتاح اولین کارخانه تولید کربن فعال از قیر طبیعی کشور هستیم،  خاطر نشان ساخت: قیر محصولی با ارزش و استراتژیکی که در بسیاری صنایع دفاعی و نظامی و حتی صنایع غذایی کاربرد دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی اجرای این پروژه را نشان‌دهنده پتانسیل بالای استان کرمانشاه در حوزه علم و فناوری دانست و افزود: در بحث علم و فناوری کرمانشاه نه تنها نیازمند نگاه ویژه مسئولین کشوری است، بلکه این استان باید نگاه ویژه به کشور داشته و سایر استان ها را از تجربیات با ارزش خود در حوزه علم و فناوری بهره مند کند.

نایینی با اشاره به محرومیت های استان کرمانشاه در حوزه های مختلف گفت: در حوزه علم و فناوری محرومیتی در این استان ندیده ایم و این استان از پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی در این حوزه برخوردار است.

وی تاکید کرد: این استان سرمایه های انسانی و اساتید برجسته ای همچون پروفسور شمسی پور و پروفسور خدایی دارد که نه تنها برای استان و کشور که در سطح بین‌المللی هم افتخارآفرین هستند و از برجسته ترین دانشمندان جهان اسلامی محسوب می شوند.

رئیس جهاددانشگاهی در ادامه با تبریک سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، از جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد جهادی و انقلابی یاد کرد و افزود: اهمیت کار این مجموعه زمانی مشخص می شود که مقام معظم رهبری از جهاد دانشگاهی به عنوان پایه و ستون علمی کشور یاد می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه