English

استاندار کرمانشاه:

شهرداری نسخه واحد سرمایه‌گذاری برای بافت فرسوده ارائه دهند

استاندار کرمانشاه گفت: شهرداری‌ها باید یک نسخه واحد پیرامون بافت‌های فرسوده ارائه کنند تا بخش خصوصی بتواند برای سرمایه گذاری در این حوزه‌ها برنامه ریزی کند.

شهرداری نسخه واحد سرمایه‌گذاری برای بافت فرسوده ارائه دهند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، محمد طیب صحرایی در نشست شورای مسکن استان که با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف برگزار شد؛ عنوان کرد: در نشست اخیر مسئولان با رهبر معظم انقلاب، ایشان الزاماتی را یادآوری کردند که یکی از آن ها هم افزایی و همراهی سازمان‌ها، ادارات و وزارتخانه‌ها با یکدیگر و همچنین ضرورت پیگیری در کارها بود.

وی افزود: خوشبختانه این همگرایی و همراهی و پیگیری کارها در فضای استان به خوبی جلوه‌گر شده و نظام اداری استان بر اساس این رهنمودها به روزرسانی شده است.

صحرایی خدمات صورت گرفته در مرز خسروی را نمونه ای برجسته از هم افزایی میان دستگاه های مختلف و پیگیری مدیران معرفی کرد و گفت: خسروی به عنوان دروازه عتبات عالیات هم محل تردد زوار حسینی است و هم یک مرز ترانزیتی بسیار مهم محسوب می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه با هم افزایی های صورت گرفته یک جاده ترانزیتی ویژه برای ترانزیت کالا در دست احداث است که با شتاب مناسب و کیفیت خوبی در حال انجام است.

مقام عالی استان عنوان کرد: کارهای بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان و زیرساخت‌های خدماتی در شهرهای مسیر زوار و خسروی در حال انجام است و این الگوی بسیار خوبی برای دیگر حوزه ها است.

وی عنوان کرد: در اسلام آباد غرب هم منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی این شهرستان با پرهیز از رقابت های بی دلیل، در زمینه بهره برداری از یک زمین مشخص به یک توافق و همراهی مناسب رسیده‌اند و این توافقات سازنده در دیگر حوزه‌های زیرساختی هم اتفاق افتاده است.

صحرایی خطاب به مدیران تاکید کرد: فرهنگ همدلی و همراهی و پیگیری در کارها باید در همه عرصه ها گسترش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع جوانی جمعیت و اهمیت آن پرداخت و پیشرفت برنامه‌ها در این حوزه را نیازمند همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌ها دانست.

استاندار کرمانشاه همچنین عنوان کرد‌: بنگاه های معاملات ملکی و صاحبان خانه‌ها می توانند با یک همدلی و همراهی دلسوزانه کمک کنند تا بخشی از مشکلات، سختی‌ها و دغدغه‌های مستأجران عزیز کاسته شود.

وی با تاکید بر توقف گردونه باطل افزایش اجاره بهاء گفت: دستگاه های نظارتی ذی ربط هم در این میان باید در عین احترام به هم استانی های منصف، نسبت به افرادی که در حق شهروندان جفا می کنند بدون تسامح و به شکل قانونی برخورد کنند.

صحرایی وجود ۸ هزار واحد مسکونی خالی در شهر کرمانشاه و ۱۴ هزار واحد در سطح استان را موضوعی تلخ و نیازمند پیگیری ویژه دانست و گفت: این حجم انبوه از واحدهای مسکونی در صورت ورود به چرخه واگذاری به مستاجرین، بسیاری از مشکلات موجود را کاهش می‌دهد و تغییر در این وضعیت، نیازمند ورود جدی قانونی و نیز فرهنگ سازی است.

وی به طرح های مسکن معطل مانده در شهرستانها اشاره کرد و گفت: باید یک کارگروه متولی فعال کردن پروژه‌های مسکن معطل مانده شود و تکلیف آن‌ها روشن شود.

استاندار کرمانشاه همچنین به موضوع بافت فرسوده در شهرها پرداخت و عنوان کرد: شهرداری ‌ها باید به یک نسخه واحد پیرامون این بافت‌های فرسوده و ساخت و سازهای خودمالکی و دست پیدا کنند تا بخش خصوصی بتواند برای سرمایه گذاری در این حوزه برنامه ریزی کند.

وی همچنین تاکید کرد: باید بسته های تشویقی حوزه مسکن شهری و روستایی به شکل مناسبی به مردم معرفی شوند تا آن‌ها از برنامه های این حوزه مطلع شوند.

صحرایی گفت: واگذاری خانه به خانواده های دارای دو معلول و بالاتر یک رویداد بسیار خداپسندانه بود که اخیرا اتفاق افتاد و ضرورت دارد اداره بهزیستی با انجام یک سرشماری تازه، خانواده‌های جدید را شناسایی و آن‌ها را برای صاحب خانه شدن معرفی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه