English

در ششمین روز دهه مبارک فجر؛

عملیات اجرایی آبرسانی به ۱۴ روستای شهرستان هرسین آغاز شد

در ششمین روز دهه مبارک فجر، عملیات اجرایی آبرسانی به ۱۴ روستای شهرستان هرسین با جمعیت نزدیک به ۱۰ هزار نفر آغاز شد.

عملیات اجرایی آبرسانی به ۱۴ روستای شهرستان هرسین آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، علیرضا کاکاوند، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در مراسم آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به روستاهای شهرستان هرسین با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان و شهرستان هرسین در روستای چهر هرسین برگزار شد، اظهار کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها آب ۱۴ روستا با حدود ۲۵۰۰ خانوار و جمعیت بیش از ۹۶۰۰ نفر تامین خواهد شد.

وی اعتبار برآورد شده برای اجرای این طرح‌ها را ۱۹۷ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: با اجرای این پروژه‌ها ۴۶ نفر مشغول به کار خواهند شد.

کاکاوند با بیان اینکه در بسیاری از مناطق از جمله هرسین و روستاهای این شهرستان مشکل اصلی تامین آب نیست، بلکه در بخش توزیع و هدررفت دچار مشکل هستیم، عنوان کرد: برای حل این معضل برنامه‌های متعددی تعریف کرده ایم.

وی با اشاره به وجود ۱۳۰ روستا در هرسین که برخی از آنها دچار مشکل آب هستند، افزود: از محل اعتبارات ملی، استانی و محرومیت زدایی ۴۰۰ میلیارد ریال در حوزه آب شرب هرسین در نظر گرفته شده است.

به گفته این مسئول، در شهرستان هرسین بجز پروژه‌هایی که امروز عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود، تامین آب ۶۰ روستای دیگر نیز در برنامه است.

کاکاوند قول داد: در سال ۱۴۰۱ در روستاهای هرسین مشکل تامین آب نداشته باشند و پرونده تامین آب روستایی این شهرستان بسته شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان هرسین نیز در دو نقطه شهری بیستون و هرسین محلاتی داریم که آب ندارند که برای این بخش نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که امروز آغاز می‌شود، افزود: تا سه ماه آینده نیز مشکل آب بخش شهری این شهرستان حل خواهد شد.

کاکاوند با بیان اینکه تامین آب بلندمدت برای شهر هرسین نیز در برنامه است، افزود: اکنون آب هرسین از تک منبع سراب تامین می‌شود که هم بلحاظ پدافندی دچار مشکل است و هم در زمان بارندگی و زلزله دچار کدورت می شود.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه مطالعات و طراحی آبرسانی بلندمدت پایدار هرسین انجام شده و تا شش ماه آینده حفاری چاه‌های این منطقه نیز انجام خواهد شد.

محرومیت در هرسین پذیرفتنی نیست

در ادامه حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین با انتقاد از عدم توسعه یافتگی و محرومیت این شهرستان، اظهار کرد: متاسفانه هرسین در سال‌های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته و کمترین تردد مدیران خصوصا مدیران ارشد را به این شهرستان داشتیم.

وی خواستار توسعه هرسین در زمینه‌های مختلف شد و عنوان کرد: در عرصه‌های متعددی دچار کم برخورداری هستیم. البته در زمینه آب کارهای خوبی انجام شده است.

به گفته اجرایی بیکاری هم یکی دیگر از معضلات هرسین است و وجود هفت هزار نفر بیکار در این شهرستان گواهی بر این مدعا است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که یکی از مهمترین بخش‌های آن مبارزه با فساد است، اضافه کرد: عدم توسعه متوازن از مصادیق فساد است و تقاضا داریم به آن رسیدگی شود

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه